Hej!

Har köpt två lampor på xxxlutz som jag tänkt sätta upp. Problemet är att jag inte riktigt vet hur jag ska fästa dem, eller om det ens är möjligt. Alla lamputtag i lägenheten har ett plastlock över sig med en krok.

Den ena lampan ska man fästa i taket med fyra skruvar, och jag antar då att jag kommer behöva fästa den direkt över locket?

Den andra lampan är har en metallbygel som också ska fästas i taket, där vet jag inte riktigt hur jag ska fästa den över plastlocket, eller om jag måste ta bort plastlocket?

Jag bifogar bilder så ser ni kanske lättare.

Tack för all hjälp.

• Plastlock med krok över eluttag på vit vägg, tänkt för upphängning av lampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand som håller en lampa med metallbygel och kabel, avsedd för takmontering, framför en soffa.
    Skapa konto
  • Lampa med vita ringar och centralt fästaggregat för takmontering, etikett från XXXLutz synlig.
    Skapa konto
På den översta lampan kan du använda skruvarna som håller doslocket. Ta bort kroken först. Köp den mest lågbyggda dclkontakten du kan hitta.

Lampa 2, borra i taket,sätt några låånga skruvar , den kommer inte sitta flush mot taket, men kommer täcka locket, om det är din lägenhet. Är det en hyresrätt, ge fan i det:rofl:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.