Hur ser det ut i era väskor?

Ligger alla verktyg huller om buller eller är det tysk ordning
som gäller???

Skicka gärna in bilder

Var sak på sin plats!

• DSC00182.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00183.jpg
    Skapa konto
Haha, det är bra grävar'n, du kör samma filosofi som jag! Ibland är det dock lite jobbigt när man får lägga hälften av arbetstiden på att leta efter prylar, reda ut ormbon, etc...

Så här ser det ut i min...

• DSCF2932 (Medium).jpg
    Skapa konto
Hahaha! Grävaren. Det va bland det roligaste jag sett. Har ingen bild men förut(lite nu med) låg min verktygstavla låg och va 30kvm stor. Gott om space mellan sakerna. Blev så när man inte orkade hänga upp grejjerna igen. Kanske skulle ha dom igen vilken dag som. :D Fick faktiskt ett ryck och köpte en nylonvverktygslåda som jag har det viktigaste i som jag kan släpa med mej runt i huset.

Tog en transparent plastback från IKEA, skruvade fast en kapad spännrem, skruvade fast kapade oljeflaskor efter ena kanten som jag sen sorterade mejslar, tänger mm i. På andra sidan har jag plats för större saker som gummiklubba, lösa hylsor på hållare, silvertejp, mm. Kosta typ 29 kr... Perfekt när man vill ha med alla verktyg för enduroåkandet.

Va, verktygsväska? Finns det sånt! Ja herrejessus, har tre källare man får springa och leta i. Har nämligen tre söner också, som skruvar i allt och bygger motorer. Det är inte lönt att ens försöka ha någon ordning på grejerna, bara släppa av dem där man står.

smilingcopycat, riktigt bra ordning på grejerna!
Har letat lite sådana hårdväskor och de finns lite varstans. Märket Parat har jag dock ej sett, vart har du fått tag på väskan?

/Mattias

Denna köpte jag på Swedol.
Dock så kostar dom en hel del men så får man kvalité därefter.
Tror att den ligger runt 2.500 inkl. moms.
Vet att Flinks Järn har den med.

Oftast preussisk ordning. Grejorna får inte plats i min lilla lägenhet annars.

Grävarens rullebör förekommer i mina mardrömmar:)

Det känns som jag får förklara mig. Vi bygger nytt hus 50 meter hemifrån. På morgonen skall alla verktyg ut till bygget. På kvällen tas de hem igen, för att vara säker på att de finns kvar. Ni anar inte hur många gånger jag tidigare sprang efter grejer.

Då har du fått dispens...ha ha..

Har man julakortet kan man nu handla en ganska rejäl svart aluminium verktygsväska för nästan halva priset, 299kr kostar den nu. Gäller tom 8'e eller 9/4.
Det är ingen Parat-väska men för mig duger den.

/Mattias :)

använder ikeas pressenningkassar och festools systeinrar förstås.

Låter så mycket som möjligt ligga kvar i sina originalväskor, elgrejer har jag dock stoppat ner i en liten väska som förr i tiden hade köksredskap i sig.
Sen hittade jag även en fin låda på clas ohlsson till vinkelslipen http://www.byggahus.se/forum/818690-post8.html :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.