2 613 läst · 29 svar
3k läst
29 svar
Har ni jobben kvar?
Sida 1 av 2
Som överskriften säger, har ni jobben kvar?
Någon som håller på o bygga hus och blivit varslad?
Lite irriterande skulle det vara...
Ska själv på "stormöte" imorgon, varsel blir det säkert, bara en fråga om hur stort!
Ska äntligen till och skicka in bygglovet, har tagit runt 2 år att få loss en bra
tomt och letat hus... bara att hoppas man klarar sig... o frugan jobbar på samma företag
Blir i allafall ett LB-hus i ugglan serien, ett spegelvänt VOLYM med stort garage ute på landet.
Någon som håller på o bygga hus och blivit varslad?
Lite irriterande skulle det vara...
Ska själv på "stormöte" imorgon, varsel blir det säkert, bara en fråga om hur stort!
Ska äntligen till och skicka in bygglovet, har tagit runt 2 år att få loss en bra
tomt och letat hus... bara att hoppas man klarar sig... o frugan jobbar på samma företag
Blir i allafall ett LB-hus i ugglan serien, ett spegelvänt VOLYM med stort garage ute på landet.
Visst är det tråkigt, jag sitter på "Televerket", och senaste åren så har det inte varit kul. Den dåliga information man får, de konstiga urvalsreglerna, och att dessutom vi förlorade ett sjukt bra omställningsavtal precis innan jul gör ju inte att det skulle vara roligare om man nu blir varslad denna gången.
När det sista varslen kom ut i pressen så hade vi ingen aning, och informationen sedan dess är inte mer än det som stått i pressen.
Jag är iaf glad att jag inte är i veboa:s situation, vi har ett hyfsat billigt hus i slutänden, ber inga stora utgifter som väntar de närmsta åren!
Hade dock tänkt att belåna lite för att slutföra lite byggprojekt och byta bil, det får nog vänta lite!
Lycka till, och kämpa på!
När det sista varslen kom ut i pressen så hade vi ingen aning, och informationen sedan dess är inte mer än det som stått i pressen.
Jag är iaf glad att jag inte är i veboa:s situation, vi har ett hyfsat billigt hus i slutänden, ber inga stora utgifter som väntar de närmsta åren!
Hade dock tänkt att belåna lite för att slutföra lite byggprojekt och byta bil, det får nog vänta lite!
Lycka till, och kämpa på!
Jag har fått lov att byta inriktning rätt så radikalt sista månaderna (är egen företagare). Från konsult och utbildare till att sälja fysiska saker istället. Det är nästan lika dött som det var dagarna efter 11:e September 2001 för min konsulting, och det vill inte säga lite...
Men, man får lov att överleva det med. Har tack och lov inget husbygge på gång, och inga lån som banken behöver vara orolig för. Levnadsomkostnaderna går att göra låga.
Men, man får lov att överleva det med. Har tack och lov inget husbygge på gång, och inga lån som banken behöver vara orolig för. Levnadsomkostnaderna går att göra låga.
Jag är målare.
Får gå hem den 28:e jan. Frugan blev varslad igår. Ett hus + en tomt som skall bebyggas. Skall ha barn i slutet på Mars.
Men det finns dom som har det värre. Är inte så orolig, en duktig hantverkare kan alltid få jobb.
Får gå hem den 28:e jan. Frugan blev varslad igår. Ett hus + en tomt som skall bebyggas. Skall ha barn i slutet på Mars.
Men det finns dom som har det värre. Är inte så orolig, en duktig hantverkare kan alltid få jobb.
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
Vist har det blivit tuffare, det märks helt klart. Ännu så länge har man jobbet kvar, hoppas att det så förblir.
där jag jobbar anställs för folk. Märks inte lika stort i datorvärden känns det som.
Gick hem 23dec.
vi väntar tillökning i februari frugan på föräldra penning 80% och jag på akassa ca 50% av tidigar lön.
ja jävlar va ska man göra,,,,,,,,
vi väntar tillökning i februari frugan på föräldra penning 80% och jag på akassa ca 50% av tidigar lön.
ja jävlar va ska man göra,,,,,,,,
Betongarbetare glömde jag säga......
Är du inte med i byggnads?
Byggnads har ju en extraförsäkring som ger upp till 80% av lönen.
Byggnads har ju en extraförsäkring som ger upp till 80% av lönen.
Medlem
· Västra Götaland
· 970 inlägg
I min kommun (Alingsås) har det varslats snickare, målare och plattsättare.
jobbar inom spelindustrin. tillverkar spelsystem. nätbaserade.. och folk spelar lika mycket som innan. då vi har över större delen av värden så märks det inte på samma sätt
Lämnade bilindustrin och volvo-underleverantörs-sfären i maj förra året. Hade det rätt bra på känn att mörka tider skulle komma. Jobbar nu som servicetekniker på vitvarusidan. Har jobb upp över öronen. Här märks ingen kris. I oktober förra året skulle jag stått näst i tur att få gå, 4,5 år var ingenting att komma med.
Frun är restaurangchef, det går bra där med.
Service och mat känns som säkra kort. Svårt att klara sig utan det.
Frun är restaurangchef, det går bra där med.
Service och mat känns som säkra kort. Svårt att klara sig utan det.