Hej!

Undrar om någon kan tipsa mig lite.

Vi ska bygga garaage med tvättstuga, men kommunen säger att våran avloppanläggning är för gammal då vi måste göra om denna.

Jag kollade med SRV vad vi har för anläggning i dag och fick svaret:

Ni har en slamavskiljare på 1 kbm.

Nu ska vi gräva provgropar och den ena ska vara där den nya anläggningen ska vara. Helst vill vi ha denna nya där den gamla är så jag tänkte gräva den ena provgropem intill den nuvarnde anläggningen.

Men nu är frågan om man har ovannämda anläggning. Går det då infiltartionsrör i backen som man kan riskera att gräva sönder då jag gräver provgropen?

Anläggningen är troligen tidigast från minst 1985 men troligen äldre.

Tacksam för svar.

Mvh
Fredrik

 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.