1 805 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Har jag rätt till ersättning trots att garantin på hemelektroniken gått ut?
Jag köpte en robotdammsugare för 2,5 år sedan för cirka 6000:- och i beskrivningen står det tydligt att dammsugaren ska undvika fall från trappor. För cirka 5 månader sedan felanmälde jag att en borste på sidan av dammsugaren slutat fungera varpå de reparerade enheten. För någon vecka sedan bestämde sig dammsugaren att köra ut för trappan vilket resulterade i att den skadades samt att det blev stora märken i väggar, trapp och dörrar.
Leverantören hävdar att jag inte har någon rätt till reparation av enheten eller skadestånd för skadad egendom då garantin på 2år har löpt ut.
Min fråga är om de får göra så? En bil som hade kört in i en vägg av sig själv hade man aldrig som biltillverkare kommit undan, oavsett om bilen var 3, 5 eller 10 år gammal.
Vad kan jag göra?
Leverantören hävdar att jag inte har någon rätt till reparation av enheten eller skadestånd för skadad egendom då garantin på 2år har löpt ut.
Min fråga är om de får göra så? En bil som hade kört in i en vägg av sig själv hade man aldrig som biltillverkare kommit undan, oavsett om bilen var 3, 5 eller 10 år gammal.
Vad kan jag göra?
Jag fick en ny efter djup dokumentation med foton och sånt av leverantören 
Nej, bara 10 månader sedan jag var här 
Klicka här för att svara