Jag köpte en robotdammsugare för 2,5 år sedan för cirka 6000:- och i beskrivningen står det tydligt att dammsugaren ska undvika fall från trappor. För cirka 5 månader sedan felanmälde jag att en borste på sidan av dammsugaren slutat fungera varpå de reparerade enheten. För någon vecka sedan bestämde sig dammsugaren att köra ut för trappan vilket resulterade i att den skadades samt att det blev stora märken i väggar, trapp och dörrar.

Leverantören hävdar att jag inte har någon rätt till reparation av enheten eller skadestånd för skadad egendom då garantin på 2år har löpt ut.

Min fråga är om de får göra så? En bil som hade kört in i en vägg av sig själv hade man aldrig som biltillverkare kommit undan, oavsett om bilen var 3, 5 eller 10 år gammal.

Vad kan jag göra?

Reklamationsrätten är väl tre år, så du bör kunna reklamera produkten i alla fall. Efter så lång tid är det dock upp till dig att bevisa att den haft ett ursprungligt fel, och det kan nog bli lite kämpigt.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Jag fick en ny efter djup dokumentation med foton och sånt av leverantören :)

• Gilla
moonsire och 2 till
  • Laddar…
Tog det 10 månader?

Nej, bara 10 månader sedan jag var här :rofl:

• Gilla
hempularen och 2 till
  • Laddar…
partyoverallt partyoverallt skrev:
Nej, bara 10 månader sedan jag var här :rofl:
Fantastiskt att du går tillbaka och uppdaterar med lösningen, många trådar som förblir olösta. :)

• Gilla
ådal
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.