1 644 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Har jag köpt fel klinga?
Sladdade in på byggvaruhuset fem minuter innan stängning och ryckte åt mig en ny klinga till kap/gersågen.
Men nu när jag börjar titta på den så är jag rädd att jag tog fel. Att den är lite mindre än originalet gör mig inte så mycket (235 / 254 mm) men jag kanske måste ha negativ tandvinkel.

Klingan ska sitta i en Bosch GCM10SD
Men nu när jag börjar titta på den så är jag rädd att jag tog fel. Att den är lite mindre än originalet gör mig inte så mycket (235 / 254 mm) men jag kanske måste ha negativ tandvinkel.

Klingan ska sitta i en Bosch GCM10SD
Nej, det är inte en optimal kapklinga. Negativ tandvinkel ger en lugn mjuk kapning. Personligen skulle jag rengöra den gamla klinga och använda över helgen och välja en bättre klinga på måndag. Dessutom finns det risk att klingan pga sin mindre storlek inte skär av hela stycket utan att du behöver lägga något under samt ngt mot anhållet.
Klicka här för att svara
