BobTheBuilder skrev:
Kryp till korset och beställ varsin laser nu :)
>:( Får du provision då? ??? ;D

Men Bob... Klipper in...< Men själva poängen (som jag gillar mest) är att jag kan liva godtyclig sida av laserstrålen med min markering och jag ser exakt vilket material som försvinner av själva klingbredden - utan att först göra märke i träbiten.>

Det får jag med eftersom jag mäter ifrån klingans tänder om det är noga. Du får ursäkta men jag fattar faktiskt inte nyttan med laser alls. Dessutom om den skall vara till nytta måste den väl vara justerbar för tandbredden? Klinga som är 3,0 eller 3,4 gör ju en viss skillnad. Sen den enda lasern jag testat struntade jag i eftersom jag ändå inte såg strålen i solljuset, enklare att mäta än att gissa var snittet skulle hamna *s*

/Kent

Förutom att det är en kul pryl så tycker jag faktiskt att det fungerar rätt smidigt.

Nä, den fungerar inte ute i solen. Men när garaget är färdigbyggt så ska sågen bli bofast i snickarverksta'n.

Det man är van vid fungerar säkert bäst för var och en.

Nä, ingen provision till mig... men dock skulle det vara ett erkännande - att jag hittade en pryl som lockade så mycket att någon annan också köpte ;)

Fasting65 skrev:
Det hade varit klockrent vill jag medge - fast jag har svårt att acceptera faktum. Det är ju bara en massa tramsiga hobbyprodukter som har lasersikten....
Varför har alla stora sågverk riktlaser då? Men det är klart, dom kan ju också kallas hobbysågverk. Allting är ju relativt. Jag har både laserpass, planlaser och riktlaser till sågverket. Fick ni så ni teg nu va? ;D Hur många av er har eget sågverk och egen skotare och egen trekutterhyvel? Avis? Det bjuder jag på. ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.