Hejsan! Jag håller på att bygga mig en slakt/styckbod. Nu har jag kommit dithän att jag ska inhandla lite maskiner. Behöver då först och främst en köttkvarn och en bandsåg. Har tänkt att köpa kvarnen från Nima(den vet jag är bra) för 4500 inkl.moms. Bandsåg letar jag beg. Nu fick jag se att Duabhuset säljer "Maskinen för mig":) en bandsåg med tillhörande köttkvarn som drivs via drivaxeln. Alltså dessa båda maskiner i en......så långt kan det ju inte bli bättre egentligen. Kollar man sen priset på drygt 2600:- blir man ju inte heller ledsen direkt. Men så kommer ju frågan....Hur är grejerna på Duabhuset? Har dom bara skit? Jag kommer inte att ha storskalig produktion dagligen utan det blir lite pyssel med detta under hösten, totalt sett landar jag på nån veckas användande/år max. Vill höra om era erfarenheter av denna butik......kanske rentav ngn som har denna såg/kvarn.....Tack på förhand

Duabhuset är seriösa. Som jag uppfattat det så pysslar dom med egenimport alt införsel för att hålla lägre priser av både kända och för oss okända produkter.
Hittar du något udda där så googla på produkterna då dom säkert säljs någon annanstans i Europa. Själv har jag handlat där en gång och det fungerade bra.

Jag har handlat där nån gång, minns inte längre exakt vad, men de verkade i alla fall helt seriösa. Men just din köttsåg vet jag inget om.

Har handlat där ett par gånger, både kända och "okända" märken. Dock inget för "kötthantering". Mina erfarenheter är goda och affären ger ett bra intryck ungefär i stil med swedol. Dock har jag inte drivit någon reklmation eller liknande mot dem och det känns väl som att det är sådan hantering som "skiljer agnarna från vetet" så att säga...

Har handlat för rejält stora summor från Duab, kan inte lista alla maskiner, men det är bara en kallbandsåg för stål som jag kan gnälla på, bandet hoppar av hjulen när man ställer avverkningstrycket för hårt, men jag har ännu inte gnällt hos Duab så jag får skylla mig själv. För många år sedan hade jag problem med en justersåg, men det kompenserade de med råge, så jag har bara goda erfarenheter.

Även jag har goda erfarenheter av Duab, har handlat en del maskiner/verktyg därifrån genom åren.

Jag har handlat av den firman utan några problem, men för runt 20 år sedan jagade jag älg i ett jaktlag där det köptes in en sån där såg. På den tiden såldes de av Jula tror jag, inga problem med sågen, men jag vill minnas att kvarnen sög stenhårt och kapaciteten var måttligt när den gick bra, inte just bättre än en vanlig hushållsassistent. Som sagt 20 år sedan, så det jag nu har skrivit ska tas med en stor nypa salt pga minnen som luddas upp med åren, och att även om saker ser likadana ut så händer det ju en hel del på 20år med tillverkningsmetoder och kvalitetskontroll.

Beställde lite grejer av duabhuset häromdagen, ringde idag och frågade om dom hade nått beräknat leveransdatum eller så, fruktansvärt otrevligt bemötande och dom kunde inte svara på det, dom sa att jag skulle kontakta posten men dom kunde ej uppge kollinummer.
Fick sen luren i örat.

Märkligt beteende, men dom kanske har bra grejer, det återstår att se om/när mina grejer kommer.

hantverkare1 skrev:
Beställde lite grejer av duabhuset häromdagen, ringde idag och frågade om dom hade nått beräknat leveransdatum eller så, fruktansvärt otrevligt bemötande och dom kunde inte svara på det, dom sa att jag skulle kontakta posten men dom kunde ej uppge kollinummer.
Fick sen luren i örat.

Märkligt beteende, men dom kanske har bra grejer, det återstår att se om/när mina grejer kommer.
Gällande bemötandet så är en av dom (ägaren?) väldigt otrevlig, han kan mer eller mindre skälla ut kunder i affären när dom är inne i butiken "för länge" utan att fråga/köpa något.

Kolla fraktkostnaden. Köpte en spånsug därifrån i våras - 700 kronor i fraktavgift! Sugen fungerar annars utmärkt.

Demmpa skrev:
Gällande bemötandet så är en av dom (ägaren?) väldigt otrevlig, han kan mer eller mindre skälla ut kunder i affären när dom är inne i butiken "för länge" utan att fråga/köpa något.
Har haft precis samma upplevelse. Är nöjd med prylarna därimot.

labbe2012 skrev:
Kolla fraktkostnaden. Köpte en spånsug därifrån i våras - 700 kronor i fraktavgift! Sugen fungerar annars utmärkt.

Enligt deras hemsida skulle postpaket kosta 150 kr, jag har beställt 2 spikpistoler, en stom och en papp och 3lådor spik.
Kan inte tänka mig att det ska bli mer än 20 kilo, eller?
Möjligtvis 1/4 pall

Ex. momsInk. moms
Postpaket120 kr150 kr
Företagspaket120 kr150 kr
Postförskottsavgift120 kr150 kr
1/4-pall220 kr275 kr
1/2-pall340 kr425 kr
1/1-pall540 kr675 kr

Fraktpriser:
[TD="colspan: 3"]Vid större volymer gäller överenskommet pris.[/TD]

Demmpa skrev:
Han som svarade vrålade DUAB!! så det kanske var han.

Samtalet lät ungefär såhär:

J: Jag D: Duabhuset

D: DUAB!!
J: Hej, mitt namn är xxxxx, jag beställde bla 2 spikpistoler av er i fredags och tänkte kolla om ni har något lev-datum eller så?
D: Jadu, du får kolla med posten, det är dom som fraktar vet du.
J: Jaha ok, men kan jag få ett kollinummer eller spårningsnummer eller liknande?
D: Vad ska du med det till?
J: Posten behöver ju det för att se i deras system hur det går.
D: Vi har inget sådant, Klick!
J: :eek:

Efter ett besök på Duab idag måste jag instämma med övriga, tämligen otrevlig ägare. Dessvärre var inte övrig personal så mycket bättre. Kassasystemet var nere idag och man kunde inte betala med kort, ägaren skällde i princip ut oss för att vi inte hade kontanter med. Kändes inte så motiverat att åka och ta ut pengar direkt. Känns som att jag skall låta min begränsade konsumentmakt styra och gynna andra leverantörer istället.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.