Hej alla
Har för vana att blocka användare som uppenbart är här för att krascha trådar. Det gör forat roligare för mig.

Men i dag hände något underligt.
Blockade en ny forummedlem med mindre än 100 inlägg för att det den hade att säga uppenbart inte var sagt för att hjälpa i någon riktning alls utan bara var ägnat att reta övriga användare.

Några minuter senare gick jag in på min profil för att titta på listan över andra jag blockat. Hade i bakhuvudet ett minne av att mina senaste blockninga också var nya användare med få inlägg.

Kunde inte hitta min senaste blockning i listan så jag backade tillbaka för att se användarnamnet igen. Då har användaren mer än 700 inlägg.

Inte ens @Mikael_L kan klämma ur sig 600 inlägg på tie minuter. Så…
Är Byggahus under attack från ondingar som vill göra debatten oläsbar?
Om så… varför?

Mvh Findus

• Gilla
Fredandel
  • Laddar…
Det låter ju inte helt otroligt...vad heter användaren?

Borde väl finnas någon övre gräns för hur många inlägg man kan skriva , egentligen....

Hänger inte ut folk. Kan mycket väl vara något användarfel från min sida som orsakat händelsen.
Men det ändrar inte min känsla av något varit underligt med mina senaste blockningar. Riktiga människor som bara retas (blockar sådana med) är bättre på att visa spår av empati.
Mvh Findus

Unikt namn
"Robotprofiler" som sprider propaganda och trams är ett ganska stort problem generellt. Troligen så även här.

Gissar att det städas (raderas) en hel del bakom kulisserna.

• Gilla
Fredandel
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
Hej alla
Har för vana att blocka användare som uppenbart är här för att krascha trådar. Det gör forat roligare för mig.

Men i dag hände något underligt.
Blockade en ny forummedlem med mindre än 100 inlägg för att det den hade att säga uppenbart inte var sagt för att hjälpa i någon riktning alls utan bara var ägnat att reta övriga användare.

Några minuter senare gick jag in på min profil för att titta på listan över andra jag blockat. Hade i bakhuvudet ett minne av att mina senaste blockninga också var nya användare med få inlägg.

Kunde inte hitta min senaste blockning i listan så jag backade tillbaka för att se användarnamnet igen. Då har användaren mer än 700 inlägg.

Inte ens @Mikael_L kan klämma ur sig 600 inlägg på tie minuter. Så…
Är Byggahus under attack från ondingar som vill göra debatten oläsbar?
Om så… varför?

Mvh Findus
Väldigt skumt. Kan du skicka medlemsmamnet till mig via pm?

Ledsen. Kan inte hitta profilen alls. Se tidslinjen i TS. Surfade planlöst i senaste inlägg. Där drunknar allt i mängden.

Rekapitulering av händelseförloppet.

1. Såg den och blockade.
2. Kunde inte hitta den i listan över mina blockade användare.
3. Backade tillbaka i min webbläsare och såg att antalet inlägg som profilen skrivet var typ åtta gånger högre än jag mindes.
4. Skrev den här tråden.
5. Gick vidare och tittade på sådant jag faktiskt följer.

Anledningen att jag blockade var kombinationen av ny medlen, uppenbart trams med få inlägg. Såg att profilen inte doldes som den gjort tidigare efter att jag blockat någon. Trodde att det kunde ha med uppdatering av sidan att göra. Det var också en anledning att gå till min profil.
Generiskt namn av typ @Xyzblaha.
Hoppas att jag bara missuppfattat någonting och att det är falskt alarm.

Mvh Findus

Det låter som att du kan ha blockat användaren och att någon moderator strax därefter spammarkerade den. Då försvinner både profilen och alla inlägg på samma gång.

• Gilla
ulfben och 4 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.