Vet inte men jag inbillar mig att saker var bättre förr, iaf på Biltemas hemsida.

Jag vet att jag under den senaste iden haft svårt att hitta vad jag söker.. och idag samma sak.
Känner ett behov av att uppgradera mina fasta nycklar, och då gärna till något mera "sexigt", typ ringspärrnycklar.
Glatt klickar jag in mig på Biltema o söker efter... ringspärrnyckel.. både i singular o plural... nada..:S

Ok, då kör vi enligt trädstrukruren:
Verktyg/Handverktyg/Blocknycklar-och-Hylsor
POFF...
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Blocknycklar-och-Hylsor/

7 sidor stokastiskt sorterade fasta nycklar...

Efter lite velande fram o tillbaka så verkar det som om Biltema i princip valt att kalla alla sina U-Ring, ring och ringspärrnycklar för samma sak.... Blocknyckel.:@

Sedan inser jag även att om nyckeln har spärrfunktion eller inte så måste jag klicka mig in på varje "blocknyckel".... Suck Suck Suck......

Vad vill jag säga med detta??

Är jag ensam på den här planeten som tycker att Biltemas upphottade hemsida är sämst i världen pga:

- Hopplöst att klicka sig fram till produkter
- Hopplöst att kunna få en enkel överblick av deras "ringspärrnycklar" (gäller mycket annat åxå)
- Om det nu heter ringspärrnyckel... va tusan kallar Biltema det för Blocknyckel... "Öschötska"??

BUUUUUUUUUUUUU!

btw.. har någon som mot förmodan lyckats hitta deras Spärringnyckalr och testat dem??????

En fullkomligt korrekt analys.

Jag tycker att Julas hemsida lider av liknande problem även om sökfunktionen där fungerar bättre.

C
Min första reflektion när jag upptäckte att dom gjort om hemsidan (idag faktiskt) var att man måste radera det som står i sökfältet innan man kan fylla i det man vill söka efter.

Edit (innan jag ens har postat meddelandet): Det har dom tydligen fixat nu...

phl skrev:
Jag tycker att Julas hemsida lider av liknande problem även om sökfunktionen där fungerar bättre.
Men Jula där kan man iaf sortera valfritt, utöka listlängden upp till 100 art samt som du skrev en i jämförelsevis (vs Biltema) fantastisk sökfunktion.

Annars så verkar det som om man lär ut i Hermods WebDesigner kurser nu att max 3 nivåer i trädstrukturer får det finnas, oberoende av hur kategorin i sig är strukturerad.

Sedan så ska kunden nu åxå få en unik gulligull upplevelse när han/hon besöker WebButiken. Här går vi minsann inte rakt-på-sak inte.q(;^;)p

Hehe håller med om allting. Däremot finns faktiskt en förbättring med nya som hjälper mig. Idag kan man kolla lagersaldo så man vet om varan finns i den butik man väljer, om det är få kvar eller helt slut.

Intressant för mig som har 15 mil enkel att åka till biltema och tycker det är stökigt att ringa kundservice med en hel lista för att se lagersaldo...

/Lorant

Nimajneb skrev:
Vet inte men jag inbillar mig att saker var bättre förr, iaf på Biltemas hemsida.
Absolut, går inte längre att begränsa sökningar till olika kategorier som bygg eller bil vilket är ren och skär idioti samma är det med funktionen de har med lagersaldo.
3 av dom 4 senaste grejerna jag skulle handla fanns inte i butiken trots att de enligt lagersaldot skulle ha gått om dom.

Redigerat:
Spärringnyckel har jag hittat i butiken, köpte en 10 och en 13, har idag testat 13 nyckeln när jag drog i 4 franska skruvar i en stolpe vilket fungerade utmärkt. En kompis som hjälpte mej byta styrled på bilen använde en sån då och det såg smidigt ut så jag köpte 2 egna, blir nog fler framöver för den jag testade motsvarade förväntningarna.
Hemsidan har jag däremot inte kollat, det är för nära till butiken å Beijers och Bauhaus och Maskin & Verktyg ligger i samma kvarter så man ska ju ändå dit regelbundet :)

Ja dom har nog den sämsta, prylarna ligger alltid under någon märklig kategori och sökfunktionen är värdelös.

"The botten is nådd"

;)

Var tvungen att gå in och kolla och spontanleta efter lite prylar. Tycker det är lite intressant att de ändrat så att bilmärken inte längre sorteras efter alfabetet utan efter någon godtycklig ordning. Hur tänkte de där?

Dalbotös skrev:
Var tvungen att gå in och kolla och spontanleta efter lite prylar. Tycker det är lite intressant att de ändrat så att bilmärken inte längre sorteras efter alfabetet utan efter någon godtycklig ordning. Hur tänkte de där?
Den dyra konsultfirman glömde ..." ORDER BY xxx ASC" i SQL-frågorna :)

Nimajneb skrev:
Annars så verkar det som om man lär ut i Hermods WebDesigner kurser nu att max 3 nivåer i trädstrukturer får det finnas, oberoende av hur kategorin i sig är strukturerad.
Kan bara instämma. Biltemas hemsida verkar vara gjord med verktyg från Biltema:D.

Julas är också värdelös, bara inte riktigt så illa.

Tycker Swedol är ett föredöme i jämförelse även om det finns en del att reta sig på även där.

Irriterer meg over Biltemas sider jeg og. Hent jeg har sett et ter ting til bil og lignende, men modellen står ikke nevnt. Ser senere i katalogen og der står det man letet etter. De har mistet mange penger fra meg fordi jeg ikke har funnet det på websiden når jeg ikke har hatt katalogen for hånden.

Sorteringen er også dårlig som nevnt. Biltema burde i 2010 få opp standarden på denne.

Eneste positive er at de har fått opp lagerstatus hos varehusene på det du finner der, så slipper man bomturer om de ikke finnes på lager :)

...fast då hade det varit bättre om lagerstatusen på webben stämde med verkligheten.

Vid tre tillfällen (minst, tre som jag kommer på nu) har jag skrivit ut inköpslista skapad på deras web med lagerplats och "saldo". När jag en stund senare kommer till varuhuset gapar hyllpltsen för flertalet produkter tomma, detta för produkter som enligt webben funnits i mängd, dvs haft grön status på webben. När jag kommit hem någon timme senare är de fortfarande listade som grön och gul precis som innan jag åkte.

Dessutom har jag varit med om det omvända, produkter som är rödmarkerade (dvs slut) finns massor av i verkligheten, gäller ofta balkskor, rostfria skruv etc. Samma sak där, vid minst ett tillfälle har lagerstatus fortfarande visats som röd när jag kommit hem. Jo, jag har faktiskt kollat :).

Enstaka fel accepterar jag men regelrätta systemfel och personal som är fullkomlig ointresserad av att få det korrigerat gör mig trött. Det sistnämna är f.ö. något jag råkat ut för hos Swedol flera gånger i ett specifikt varuhus men Swedol är väl Biltema för entreprenadfirmor etc :)

Samma sak hos Jula två gånger under den gångna våren men där har man iaf försökt hjälpa till och där har det båda gångerna varit produkter som stått listade som "Fåtal kvar" på webben, då har jag lättare att acceptera att den enstaka varan kan ha fått fötter.

E
Deras sida går inte att leta bilreservdelar på längre för att det är så omständligt nu, man orkar inte, det var bättre förr :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.