Om man fått en offert som ser ut så här "
580kr + moms innan rot

Servicebil 400kr om dagen



Uppskattat 2-3 veckor beroende på hur skadad altanen är." Står ingenting om det är en eller två snickare, men vad händer om dom blir en till, blir det dubbelt så dyrt då? Borde väll isf ha framkommit hur många som behövs, eller?
 
M Mickegse skrev:
Om man fått en offert som ser ut så här "
580kr + moms innan rot

Servicebil 400kr om dagen



Uppskattat 2-3 veckor beroende på hur skadad altanen är." Står ingenting om det är en eller två snickare, men vad händer om dom blir en till, blir det dubbelt så dyrt då? Borde väll isf ha framkommit hur många som behövs, eller?
Är det inte lättare att fråga företaget du fått offert från? Servicebilen a 400kr/dag är rätt standard.

Men är offerten inget mer än så? Vad ska göras? Borde ju vara materialpriset med etc. Eller vill du ha allt helt löpande?
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Köper varken bilar av några Ibrahims eller låter dom arbeta vid mitt hus och reka inför nästa stöldräd. skyll dig själv


Svarat i fel tråd?
 
M Mickegse skrev:
Om man fått en offert som ser ut så här "
580kr + moms innan rot

Servicebil 400kr om dagen



Uppskattat 2-3 veckor beroende på hur skadad altanen är." Står ingenting om det är en eller två snickare, men vad händer om dom blir en till, blir det dubbelt så dyrt då? Borde väll isf ha framkommit hur många som behövs, eller?
Begär en budget istället dvs hur många timmar och vilket material man tror sig behöva. Se till att det noggrant skrivs vad som bedöms rymmas för arbetsinsatser i den budgeten. Det brukar vara en bra grund för löpande arbeten.
 
  • Gilla
Mickegse
  • Laddar…
O olofh skrev:
Är det inte lättare att fråga företaget du fått offert från? Servicebilen a 400kr/dag är rätt standard.

Men är offerten inget mer än så? Vad ska göras? Borde ju vara materialpriset med etc. Eller vill du ha allt helt löpande?
Dom ska byta panel och fixa lite med altanräcket, material vet jag och tiden är 2-3 veckor. Undrar bara om det blir fler än en snickare för då drar det iväg, men det borde dom skrivit tycker jag, men får väll fråga.Är en firma som funnits i många år iaf.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.