51 300 läst ·
308 svar
51k läst
308 svar
Hantverkares körersättning och parkeringsavgifter
Naturligtvis kan man inte lämna över sitt ansvar som bilist på kunden, ens om man är hantverkare. Den som parkerar är ansvarig för att bilen står där.... 👏😊👍Paul-Staffanstorp skrev:
Haha
Absolut inte... om du också öppnar ögonen och läser vad vi försökt förklara i dagar nu så får kunden möjlighet att välja om den hellre vill betala för att man ska parkera lagligt till 100% och lägga en massa tid på att bära saker istället... så det är kundens val och inte den enskilda hantverkaren som avgör det... 😜🤣🤣🤣
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 988 inlägg
S SueCia skrev:
Ett gäng hantverkare som ryggdunkar och har sammanträde i föreningen Egen Förträfflighet klarar inte mothugg?Paul-Staffanstorp skrev:
Vad är problemet? Jag tycker ni borde följa reglerna för parkering som alla andra och blir förvånad över att kunden till och med får skulden för parkeringen.
Hantera kritiken ni får istället för att börja gnälla över att jag är dum, trollar eller nåt annat.
Besserwisser
· östergötland
· 2 668 inlägg
Problemet är väl mera som att man vissa dagar inte hittar en plats inom 10minuters promenad från arbetsplatsen...Farstatjej90 skrev:
Vilket jag tror du fattar....
Men behöver man då gå och hämta något(ja oförsedda grejor inträffar när man bygger eller håller på med service..)
Så försvinner det en hel del tid...
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 988 inlägg
Är du seriöst korkad eftersom du inte verkar vilja förstå svenska i skrift och att man kan ge kunden alternativet för att densamme ska komma lite billigare undan än om man ska släpa materialet långa sträckor och debitera för all den tiden det tar ?Farstatjej90 skrev:
Ett gäng hantverkare som ryggdunkar och har sammanträde i föreningen Egen Förträfflighet klarar inte mothugg?
Vad är problemet? Jag tycker ni borde följa reglerna för parkering som alla andra och blir förvånad över att kunden till och med får skulden för parkeringen.
Hantera kritiken ni får istället för att börja gnälla över att jag är dum, trollar eller nåt annat.
Ingen ger kunden någon skuld så jag vet inte vad det är du inte begriper. 🙈
Vi kan mycket väl följa reglerna för parkering och ger ju knappast detta alternativet till kunden för att det gynnar oss själv och det handlar fortfarande bara om mycket sällsynta fall. 🙈
Det enklaste alternativet har jag valt och det är att skita fullständigt i dessa kunder som valt att bo så det är nästan intill otillgängligt.
De kan roa sig med sina renoveringar bäst de vill själva. 🤣🙏🏼
Besserwisser
· östergötland
· 2 668 inlägg
Och ja jag är bättre på att parkera jobbskåpet än privatbilen....
Jo jag förstår verkligen det. Man får lösa det i praktiken.plåtrickard skrev:
Men det jag reagerade på att det bara handlade om vem som ska betala böterna.
Det är ju rimligt att fundera på varför man inte får stå någonstans. Och det kanske inte är uppenbart att man som stressad hantverkare på morgonen har hela bilden när man bestämmer att ett visst förbud egentligen inte är så viktigt.
Klart undantag finns men det var inte riktigt så det lät på diskussionen....🤔
Det handlar fortfarande inte om vem som ska betala utan det du förhoppningsvis lärde dig när du tog körkort.Paul-Staffanstorp skrev:
Är du seriöst korkad eftersom du inte verkar vilja förstå svenska i skrift och att man kan ge kunden alternativet för att densamme ska komma lite billigare undan än om man ska släpa materialet långa sträckor och debitera för all den tiden det tar ?
Ingen ger kunden någon skuld så jag vet inte vad det är du inte begriper. 🙈
Vi kan mycket väl följa reglerna för parkering och ger ju knappast detta alternativet till kunden för att det gynnar oss själv och det handlar fortfarande bara om mycket sällsynta fall. 🙈
Det enklaste alternativet har jag valt och det är att skita fullständigt i dessa kunder som valt att bo så det är nästan intill otillgängligt.
De kan roa sig med sina renoveringar bäst de vill själva. 🤣🙏🏼
Och nej jag är inte korkad. Sluta försöka trycka ned mig.
Svaga män tål inte starka kvinnor sa min mor till mig förresten. 😉
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 988 inlägg
Man klappar ihop när det finns folk som absolut inte förstår andras verklighet och istället gör allt för att sätta sig på tvären 😉Farstatjej90 skrev:
Springer du runt på stan och skäller på alla lastbilschaufförer också som stannar överallt för att lossa saker, även där det inte är helt lagligt ?