15 252 läst ·
26 svar
15k läst
26 svar
Hantverkaren fakturerade latexfog - vems är produkten?
Jag har bara en liten fråga. Om en hantverkare köper t.ex latexfog och fakturera mig för hela beloppet och även lim osv. Vems är produkten sen då? Hantverkaren sa att han skulle ta latexfog på ett ställe till men gjorde aldrig det. Tänkte jag kunde gjort det själv men onödigt att köpa ny. Och han verkar ju inte lämnat ngt här. Jag menar när man är hos bilverkstan eller VVS betalar man ju för den del de använder. Bara en fråga. Onödigt att han ska åka hit för det när jag kunde gjort det själv.
Har kund betalat för den är de dennes, jobbar som snickare och blir de nå slattar med skruv etc kvar brukar ja fråga kunden om ja ska lämna de eller ta med det.Kattuna99 skrev:
Jag har bara en liten fråga. Om en hantverkare köper t.ex latexfog och fakturera mig för hela beloppet och även lim osv. Vems är produkten sen då? Hantverkaren sa att han skulle ta latexfog på ett ställe till men gjorde aldrig det. Tänkte jag kunde gjort det själv men onödigt att köpa ny. Och han verkar ju inte lämnat ngt här. Jag menar när man är hos bilverkstan eller VVS betalar man ju för den del de använder. Bara en fråga. Onödigt att han ska åka hit för det när jag kunde gjort det själv.
Medlem
· Blekinge
· 11 698 inlägg
Man måste förstå att hantverkarna ha en sommarstuga som också behöver lite uppfräshningar då och då. Undrar om han då debiterar servicebilen till sig själv.
Jag skulle säga såhär...
Blir det något över och hantverkaren ska städa efter sig "inflyttningsklart" så borde frågan dyka upp men rimligen ta det med sig om inget annat avtalats.
Men ska inte hantverkaren städa efter sig så borde hantverkaren fråga om han får ta det med sig annars rimligen lämna det
Blir det något över och hantverkaren ska städa efter sig "inflyttningsklart" så borde frågan dyka upp men rimligen ta det med sig om inget annat avtalats.