Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Min anlitade hantverkare har precis hängt upp Ikeastommarna, och lämnat ca 2cm(en ikea täckskiva) mellan kylskåp och vägg åt det håll som skåpet öppnas. Handtaget slår i vägg vid ca 85 graders öppning. Lådorna går att dra ut, men det är på millimetern.
Har läst mig till att det bör vara minst 5-15cm till väggen av olika anledningar. Är jag ett as som vill att han flyttar ut det? Tycker att han borde gjort det enl vad jag förstått är standard från början, men kan ju ha fel.
Det finns utrymme åt andra hållet att flytta alla stommar 10 cm så det borde gå att förlänga skenorna och flytta snabbt?
Vad tycker ni? tack på förhand!
Gör om och gör rätt röstar jag för.wintertidh skrev:
[bild] [bild] Hej!
Min anlitade hantverkare har precis hängt upp Ikeastommarna, och lämnat ca 2cm(en ikea täckskiva) mellan kylskåp och vägg åt det håll som skåpet öppnas. Handtaget slår i vägg vid ca 85 graders öppning. Lådorna går att dra ut, men det är på millimetern.
Har läst mig till att det bör vara minst 5-15cm till väggen av olika anledningar. Är jag ett as som vill att han flyttar ut det? Tycker att han borde gjort det enl vad jag förstått är standard från början, men kan ju ha fel.
Det finns utrymme åt andra hållet att flytta alla stommar 10 cm så det borde gå att förlänga skenorna och flytta snabbt?
Vad tycker ni? tack på förhand!
Medlem
· Sverige
· 5 689 inlägg
Är det hängt på ikeas väggskenor så är det ju extremt enkelt att justera ev problem i sidled särskilt i detta fall, med så gott om plats till vänster. Bara be vederbörande att fixa så det blir rätt - oavsett hur svårt det kan vara.
Klicka här för att svara