9 680 läst ·
24 svar
10k läst
24 svar
Hantverkare från blocket
Många duktiga hantverkare annonserar visst på blocket i början när de bygger upp sin kundkrets. Det gäller bara att välja rätt ax ur limpan och inte stirra sig blint på priset som TSK Krux skrev:
Det var det här jag frågade efter. Någon som har erfarenhet av hantverkare på blocket.P Putte 9497 skrev:
Sen att jag stirrade mig blind på priset stämmer förvisso inte. Utan det var mer att han kunde inställa sig ganska omgående.
Svårt att generalisera så mycket som "hantverkare på blocket". Ungefär som att dra alla bilförsäljare på blocket över en kam. Generellt sett får man dock ingen bra hantverkare för 200 kr/tim på samma sätt som få bilar på blocket för 20 000 kr är i toppskick även om det står så i annonsenDavidbagare skrev:
/Krille
Annars är det ju svårt att förstå vad du annars vill med din post? Är det att fråga om det finns andra dåliga hantverkare i Sverige som luras? Du skulle postat innan du betalade en spänn. Det borde vara din riktiga läxa. Fråga först. Betala sen.Davidbagare skrev:
Om du tolkar det som att jag är ute efter sympati och förståelse, så kan du väl isåfall ge det, eller inte skriva alls?elpaco skrev:
Se där har du också fel. Du dikterar inte vad du får av andra användare, mer än just ett svar. Kanske inte alltid det du önskade dig, med det man önskar sig är ju som bekant inte alltid heller det man behöver.Davidbagare skrev:
Du verkar vara en riktigt klok människa. Om man får ett svar och inte läser det, har man då ändå fått ett svar? Och om man ställer en fråga, kan man då ha fel? Och om man ställer två frågor, har man då dubbelt så många fel än om man bara ställde en? Och vad är egentligen en felaktig frågeställning? Upplys mig nu, hur många fel har jag egentligen haft? Och blir det ännu fler om jag sätter ett frågetecken efter denna meningen?elpaco skrev:
Klicka här för att svara