9 047 läst ·
6 svar
9k läst
6 svar
Hängning kylskåp
När vi köpte kyl-frysen glömde jag att fråga om dörren är omhängningsbar. Eller rättare sagt - jag tog för givet att dörrar i alla kylskåp är det. Känns lite pinsamt att ringa och fråga, någon som kan svara här ... ? Det är ju elektronik som hör ihop med hängningen har jag förstått. Det är en LG.
hej !läs i manualen
Med all säkerhet omhängbar om du inte har vatten å sånt i dörren, fast har du elektronik i dörren får du flytta lite grejor o sladdar men inga konstigheter. Lägg det ner på rygg innan du tagit av emballaget, öppna upp och ta det lugnt. Starta det inte meddetsamma efter att du har rest det igen utan låt det stå nån timme.
(Standard är skåpet högerhängt)
(Standard är skåpet högerhängt)
Vi har LG (med displayer i dörren) och den är omhängningsbar, man behöver bara lossa plastpanelen ovanför dörren och dra om elen så den kommer på gångjärnssidan och sedan hänga om dörren. Lägg skåpet på rygg fick jag som tips i butiken där jag köpte skåpen.
Västerbotten Hmm Du kan inte ha varit hos mig. Fast vi brukar i och för sig oftast, utföra detta hantverk till kunden (mot en mycket ringa ersättning).
Tja, det är normalt servicefirman som byter dörren på uppdrag av Fraktföretaget (om det är en transportskada) eller LG (om det är en dold skada) och de får bara betalt för detta. Skulle vara om de får in det på en tid(= kostnad) som uppdragsgivaren accepterar. Säljföretaget och i regel heller inte Servicefirman har i princip inget att säga till om, men du kan ju prova att kräva det av LG. Om det nu är dom som står för väntetiden. (Måste alltid ställas i relation till den skada du lidit) AjAj förlorad arbetsinkomst, extra resor, skadat livsmedel ;-)
Klicka här för att svara