Hej, jag håller på att bygga en grind med stolpar. Stolparna är kraftiga järnrör, (4" tror jag) nergjutna i marken ca 70-80cm med en ca 50 cm diam. betongklump. Sen har min pappa murat gammalt tegel runt dessa.
Jag har gjort och svetsat på fästen till gångjärn för grind. Det skall bli en pargrind i stål, varje grind blir 210cm bred, ca 100cm hög Lite orolig för att dom skall hänga ner sej med tiden. Jag vet ju inte hur man räknar på sånt här.
Har 2 frågor, bör jag göra en sträva från toppen på grindstolpen till botten på nästa staketstolpe? (syns ej på bild, men en staketstolpe finns ca 1,5M från varje grindstolpe, också en nergjuten stålstople).
Jag kommer fortfarande åt att svetsa dit ett plattjärn på toppen av stolpen och dra ut det på baksidan för att fästa en sträva direkt till nästa staketstolpe.
Staketet kommer att fästas i teglet, med det gör ju ingen nytta, speciellt inte när stolpen inte har kontakt med teglet. Bör jag fylla utrymmet mellan stolpen och teglet med betong för extra stabilitet?
Köpte material till stålgrindarna idag, och dom blir ju rätt tunga.
Jag har gjort och svetsat på fästen till gångjärn för grind. Det skall bli en pargrind i stål, varje grind blir 210cm bred, ca 100cm hög Lite orolig för att dom skall hänga ner sej med tiden. Jag vet ju inte hur man räknar på sånt här.
Har 2 frågor, bör jag göra en sträva från toppen på grindstolpen till botten på nästa staketstolpe? (syns ej på bild, men en staketstolpe finns ca 1,5M från varje grindstolpe, också en nergjuten stålstople).
Jag kommer fortfarande åt att svetsa dit ett plattjärn på toppen av stolpen och dra ut det på baksidan för att fästa en sträva direkt till nästa staketstolpe.
Staketet kommer att fästas i teglet, med det gör ju ingen nytta, speciellt inte när stolpen inte har kontakt med teglet. Bör jag fylla utrymmet mellan stolpen och teglet med betong för extra stabilitet?
Köpte material till stålgrindarna idag, och dom blir ju rätt tunga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, jag tänkte ju att strävan skulle sitta typ strax bakom staketet, på bilden är staketet framför stolpen, (sitter löst nu) men jag skall kapa av det och fästa det där strävan skall sitta så staketet kommer att dölja den helt (framifrån iaf). Den kommer att se ut som en del av staketet, speciellt om jag målar den röd.T Taxture skrev:
Klicka här för att svara