Hej
är det någon som köpt garage port från denna firma ?
Dom ser ut att vara prisvärda men dom vägrar lämna ut prestanda deklarationen .
 
Googla på Norrlandsimporten.. Räcker nog som svar
 
Har fått svar av dom ..............Hej

Prestandadeklaration behöver vi ej skylta med på hemsidan utan det måste följa med produktens handlingar antagligen son ett utskrivet eller media format. Det är fortfarande Pioneer som tillverkar dessa garageportar och Pioneer som tar in dem till Sverige och vi är deras återförsäljare. Då de material du efterfrågar är ingen som vi MÅSTE skylta med och ge gemeneman tillgång till utan är till för våra garageportsköpare. Har du frågor på de så ber vi dig besöka några av våra butiker för att ta del av detta material.

Har anmält dom till Boverkets marknadskontroll
 
Att inte vilja visa upp produktens prestanda säger ju rätt mycket om just prestandan.
Dvs att den tydligen är så urusel så att man inte vågar visa upp den.
Vorde den bra så skulle man ju använda det som försäljningsargument ........
 
  • Gilla
Lazze och 1 till
  • Laddar…
Ja det är som att sälja en bil utan att ange effekt och bränsleförbrukning .
Jag är förvånad över att så få på detta forum vet vad CE märkningen och prestandadeklarationen är .
Om alla frågat efter prestandadeklarationen på det dom köper till sitt bygge så hade blocket tappat 90 % av alla konstiga firmor som säljer byggprodukter.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.