F
Handtaget har kommit av från balkongdörren och jag antar att jag inte kan fix detta, eller hur? då är det bättre att köpa nytt.

Bilderna kan man se handtaget och insidan av assemblyn/montaget. Där finns det en låsring som inte kan tas ut utan att gör sönder montaget, eller hur? Sista bilden visar hur det ser ut på baksidan.

Den liknar denna, men är äldre (Fix Fabriken som blev uppköpt av Assa Abloy): https://www.bauhaus.se/sakerhetshandtag-assa-abloy-835s-vanster-blank-krom

• Kromat dörrhandtag av metall, borttaget från balkongdörr, ligger mot rutat papper.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Balkongdörrshandtag av metall, utan låsring, demonterad mot rutigt papper.
    Skapa konto
  • Närbild av insidan på ett balkongdörrshandtag med synlig kvadratformad öppning och låsring på rutigt underlag.
    Skapa konto
  • Bilden visar baksidan av ett metallhandtag från Fix Fabriken, med stämplat text och två skruvar.
    Skapa konto
F fel_verktyg skrev:
Handtaget har kommit av från balkongdörren och jag antar att jag inte kan fix detta, eller hur? då är det bättre att köpa nytt.
Absolut blir det bättre och billigare att köpa nytt än att betala någon för att reparera.

• Gilla
fel_verktyg och 1 till
  • Laddar…
Du köper ett nytt låsbart handtag då det beror på slitage om greppet lossnar.

• Gilla
fel_verktyg
  • Laddar…
F
O O skrev:
Absolut blir det bättre och billigare att köpa nytt än att betala någon för att reparera.
Ja - ska inte betalla någon att fixa bara om jag kunde göra detta själv.

1 123abc skrev:
Du köper ett nytt låsbart handtag då det beror på slitage om greppet lossnar.
Bra poäng - kanske bara bättre att ha en ny slitagefritt variant.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.