Står i valet och kvalet om att köpa denna http://www.blocket.se/jamtland/Handol_400_46372954.htm?ca=3&w=1 Någon som vet hur pass den värmer upp? vi har direktverkande el idag och luftvärmepump och tänkte förbättra ekonomin genom att elda lite värme med, denna tänkte vi ha på övervåningen som är ca: 125 m2.
Någon som vet om denna skulle räcka som "stödvärme"?
Någon som vet om denna skulle räcka som "stödvärme"?
Varmt blir det om man tom eldar i en soptunna men det går åt 3-4 ggr mer ved än i en kamin med ett bra förbränningssystem. Detta har inte den kamin du funderar på och den är definitivt inte värd 5000:- Det finns en del hyfsade importkaminer med bra förbränning ,och alltför många med sämre, men för 8750:- får du en sådan här, som visat sig vara fullt i klass med kaminer från etablerade märken med prislapp på det dubbla Den heter TALA och kommer från Romotop.
Ahhh ja den deär kan vara något att fundera på =) Tack för tipset =)
Ja det där är ju en ganska gammal pjäs, verkar det som.
Jag har ingen aning om den är dålig just därför, men lite kan man ju misstänka att handöl lärt sig under årens lopp.
Vi har en Handöl 32: (Numera contura 32)
Som känns rätt OK. Det blir iaf varmt när man eldar och uppgiven verkningsgrad är rätt OK.
Den kostar ju däremot rätt saftigt, så om den exerg skrev om är ungefär lika bra så vete tusan om jag kan rekommendera en handöl/contura.
Jag har ingen aning om den är dålig just därför, men lite kan man ju misstänka att handöl lärt sig under årens lopp.
Vi har en Handöl 32: (Numera contura 32)
Som känns rätt OK. Det blir iaf varmt när man eldar och uppgiven verkningsgrad är rätt OK.
Den kostar ju däremot rätt saftigt, så om den exerg skrev om är ungefär lika bra så vete tusan om jag kan rekommendera en handöl/contura.
Redigerat:
Klicka här för att svara