Har kontakt - inte kontrakt med rörläggare om ett Wirsbogolv. Överlämnade ritningar för nån månad sen för beställning av mtrl o ritning. Idag säger han att de (Wirsbo) har mycket att göra, och att det kanske inte går att få fram slangen i tid.

Nån som haft liknande problem, nån som vet var jag snabbt kan få tag i slang till 84 kvm golvvärme? I morn drar vi vattenrör o lägger de sista lagren cellplast så det är nog bråttom. Hoppas kunna gjuta nästa vecka.

/me

rinkabyrör har mycke på lager & kan skicka direkt om du förskotsbetalar o visar det via fax eler liknande

Då får det nog bli en sån lösning, om dom kan skicka innan helgen.
Tack för tipset.

/me

Jag vet inte var du bor men håller du hus i stockholm kan du till exempel åka till Fredells och säga "Slang NU!", betala och sedan åka och hämta på Lunda Grossisten några meter bort.

Nej, tack. Stockholm är inget för mig, bor i Skövde, Västergötland. Men om nån har ett liknande tips som är gångbart i närheten är det jättebra. Är nog inga problem att sköta leveransen själv

/me

ClasseClas
Kolla med denna firma:
http://www.universa.se/roret.htm

Jag köpte av dem för 6 år sedan och de projekterade golvvärmen på 2 dgr från de ritningar jag faxade över. Wirsbo ville då ha 60 dgr på sig av fixa projekteringe. Det är inte Wirsborör iofs, men det kanske inte är hela världen?

Pust, jag kan andas ut. Idag fick jag beskedet att materialet fanns tillgängligt, dessutom att rörläggarn kommer imorn och lägger ut det! Härligt, för sen är det armering och så då den högtidliga gjutningen.

/me

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.