Jag fick en halo laddbox installerad för 1.5 år sedan. I början fungerade eluttaget som sitter inunder, men då jag skulle köra någon maskin, med lite större effekt, slutade uttaget att fungera. Ingen säkring i gruppcentralen löste, laddning fungerar fortfarande. Nu tänkte jag köra lite vertikalskärning på gräsmattan så jag kollade om det satt någon extra säkring åtkomlig på enheten, men så verkar det inte vara. Finns det säkring i enheten för 220-uttaget?
Jag upptäckte nyligen precis samma problem på vår Halo.F Folka skrev:Jag fick en halo laddbox installerad för 1.5 år sedan. I början fungerade eluttaget som sitter inunder, men då jag skulle köra någon maskin, med lite större effekt, slutade uttaget att fungera. Ingen säkring i gruppcentralen löste, laddning fungerar fortfarande. Nu tänkte jag köra lite vertikalskärning på gräsmattan så jag kollade om det satt någon extra säkring åtkomlig på enheten, men så verkar det inte vara. Finns det säkring i enheten för 220-uttaget?
Det åär väldigt sällan vi använt 230-volt uttaget men de thar fungerat förut. Nu icke så.
Jag kollar manualer och annet men kommer skriva till tillverkaren och fråga. Ett problem är att firman som lade om vårt tak och installerade solpaneler gick i konkurs i våras och jag hittar just nu inte kontaktuppgifter till elektrikern som installerade.
Jag kan lägga till att det var ingen liten bluffirma utan ett större välrenommerat företag som vi var nöjda med.
Samma här, att köra en liten svets i uttaget var ingen hit.... Uttaget funkar nu och jag vill minnas att jag drog säkringarna till laddboxen och att det funkade igen efter det. Smidigt med ett uttag på stolpen, men är försiktig med vad jag använder det till nu mer...
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Varför hoppar effekten på mina dimbara G9 halogenlampor ner efter ett tag?
Belysning -
Laddbox halo charge amp låser sig efter 7min
Laddboxar -
Varför laddbox?
Laddboxar -
Spotlights i badrum/hall- LED eller halogen, vad hade ni valt och varför?
Belysning -
Varierande ljusstyrka på halogenspottar, varför?
El