2 286 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Hålla ordning på hylsorna
Hallå
Tänkte kolla om någon har tips på någon form av sortimentlåda eller liknande för hylsor. Har 1/2, 3/8 och 1/4 tum hylsor i en röra i en låda. Skulle helst vilja ställa dem i ngn form av ställ efter fattning och storlek så man snabbt hittar rätt hylsa.
Tänkte kolla om någon har tips på någon form av sortimentlåda eller liknande för hylsor. Har 1/2, 3/8 och 1/4 tum hylsor i en röra i en låda. Skulle helst vilja ställa dem i ngn form av ställ efter fattning och storlek så man snabbt hittar rätt hylsa.
Produkter som diskuteras: "sortimentlåda"
Sortimentslådor
Sortimentslådor är utmärkta hjälpmedel för att organisera och sortera små infästningskomponenter som skruvar, spikar och muttrar. Genom att dela upp dessa delar i olika fack blir det enkelt att hitta och använda dem vid behov, vilket sparar
Läs mer
jo, biltemas hylshållare har jag, har popnitat dem på en plywoodskiva som jag lagt i botten på en av lådorna i verktygsvagnen. Lättöverskådligt med hylsstorleken skriven på plywoodskivan och hylshållarna funkar bra.
Jag ritade upp ett rutnät på en plywoodskiva.I varje kryss satte jag en liten spik för de mindre och sockelskruv med extra liten skalle för dem större.Jag skrev alla storlekar med blyerts 5-32mm. ..sedan upp med den på en regel fäst i väggen.
Kanske inte funkar om du skall ha dem i en väska men funkar fint i lokalen.
Kanske inte funkar om du skall ha dem i en väska men funkar fint i lokalen.
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden