Vi är fullt sjå med att planera köket och nu har vi kommit till häll. Vi ska ha en induktionshäll men frågan är hur stor man ska ha. Finns det några fördelar/nackdelar med mindre eller större??:)

Vi har en 800 bred, fördelen är att man får avställningsytor som tål varma kärl. Fast våran har felplacerade värmesektorer, den minsta är längst in vilket innebär att man bränner underarmarna när man ska vispa sås, stuvning och sånt.

STOR :) Jag är jätte nöjd med min 800 häll. Äntligen kan jag steka pannkakor med dubbla stekpannor (5 i familjen) och låta en stor kastrull soppa stå på samtidigt. Tidigare när vi hade 60 så krockade det alltid...

Ta så stor du har plats för. Jag hoppade upp till 900 och ångrar inte en sekund. 5 plattor och massa med plats. Ingen krockande handtag, plattor som är för små/stora som andra säger plats där varma saker kan stå.

90 cm är grymt
I går stod det en stor grillpanna i mitten med Nürnburger bratwurst,på övre till vänster gick smörfrästa morötter i en liten kastrull, på den uppe tilll höger kokade surkålen och nere till höger fick potatisen först koka och sedan några varv i stekpannan.
Och tänk då hade jag en platta kvar för, tjaaaa, ngot annat gott.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.