Är det något man måste tänka på för att passa ihop listerna när man har snedtak? Såg att det finns speciell list för snedtak även om jag inte sett någon som säljer listen i Växjö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västernorrland
· 12 010 inlägg
finns inga knep alls utan man får anpassa allt efter taket. Blir mycket hemslöjd och modifiering iallafall och troligtvis lär det sluta med att du får göra om mötande list som du redan har där.
Det absolut enklaste och smäckraste vore att gå ut med listen ända ut och försöka strunta i list mot snedtaket. Övergången ser ju rätt fin ut så man kanske kan lösa det på annat sätt där?
Det absolut enklaste och smäckraste vore att gå ut med listen ända ut och försöka strunta i list mot snedtaket. Övergången ser ju rätt fin ut så man kanske kan lösa det på annat sätt där?
Jag hade satt smyglist i snedtaket bara och kapat in taklisten rakt mot snedtaket.
Jag hade samma problem. Satte hålkälen "rakt", och då blev det några mm springa mot snedtaket. Den fyllde jag med latexfog som jag "spacklade" så det blev rakt. Ser helt ok ut. Om du kör min metod räkna med att lägga latex i två omgångar samt måla den då du är klar.
Vi körde en alldeles egen lösning, trött som jag var på "snickarglädje": Ett smalt fönsterfoder, tror det är ca 4-5 cm. Valfritt om man sätter den i vinkeln elelr platt uppe i taket, bara den döljer det som ska döljas. Det blir lite skugglisteffekt, men det tyckte jag blev snyggt.
Klicka här för att svara