4 600 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
Hål och fördjupningar i spånskiva ute, fylla igen med vad?
Vi har förrådsdörrar som har utvändig träpanel men invändigt bara en spånskiva av något slag. Allt på trästomme. Spånskivorna har på sina håll fått lite slag så att den knäckts till upp till 10cm stora hål/fördjupningar. Det är inte hål-hål någonstans, utan bara skadat så att ytan inte längre är slät utan har fördjupningar på kanske ett par cm som djupast.
Jag tänker fräscha upp dörrarna med lite färg invändigt, och vill ha täckt igen dessa fördjupningar i samma vända, men vad skall jag använda? Spackel lär väl spricka eftersom det är utomhusklimat (dock skyddat mot direkt väder och vind)? Fogmassa lär aldrig torka då det krävs rejäla mängder? Att såga upp, lappa med annan skiva och köra hela den proceduren vill jag helst slippa. Finns det någon produkt i stil med spackel som fixar det här? Utomhusspackel? Alla tips är välkomna!
Jag tänker fräscha upp dörrarna med lite färg invändigt, och vill ha täckt igen dessa fördjupningar i samma vända, men vad skall jag använda? Spackel lär väl spricka eftersom det är utomhusklimat (dock skyddat mot direkt väder och vind)? Fogmassa lär aldrig torka då det krävs rejäla mängder? Att såga upp, lappa med annan skiva och köra hela den proceduren vill jag helst slippa. Finns det någon produkt i stil med spackel som fixar det här? Utomhusspackel? Alla tips är välkomna!
Jag har bra erfarenhet av "elastic" som skall vara (som namnet antyder) mer elastisk än kemiskt trä. Den är faktiskt riktigt trevlig att arbeta med tycker jag, går utmärkt att slipa och bearbeta på anda sätt. Skall det ändå målas så hade jag kört på den.
Klicka här för att svara