3 542 läst ·
10 svar
4k läst
10 svar
haft ute spolbil. hjälpte inte
hej. jag har länge haft problem med avlopp. hade ute spolbil för o blåsa rent från toa mm till 3-kammarbrunnen. detta hjälpte. de spola även rent från en slambrunn jag har. då spolade de från bakvägen "mot" huset. det höll ca 2 dagar, sen svämmade de över i duschen. ringde dom igen. de kom. gjorde samma sak. och sa att de ska vara fixat. det hjälpte ca 2 dagar oxå. nu har jag betalat i runda slängar 4000 kr. för ngt som ej e avhjälpt. jag har en "brunn" precis utanför dusch rummet. har försökt nu själv att rensa där med rensband och vattenslang. jag kommer endast in ca 2 meter. sen är det tvärstopp! jag tror att när spolbilen var här, så har de packat ihop all skit under huset, genom att trycka bakvägen. vad ska jag göra?
blir ju dyrt att ta ut dom varenda gång varje vecka, och det blir inte riktigt åtgärdat.
blir ju dyrt att ta ut dom varenda gång varje vecka, och det blir inte riktigt åtgärdat.
Produkter som diskuteras: "rensband"
Rensband för stopp i avloppet 7,5 m
För avloppsrensning
74 kr inkl moms
Läs mer
oj. det var snabbt svar! ja, jag vet vad de berodde på från toalett ut till 3-kammar brunnen. det fryser under marken, och antakligen har rören "satt" sig. men nu är det ju åtgärdat och ej minus ute.
när dom spolade bakhållet från min andra slambrunn, så har jag på känn, att det är så igenproppat i en "krök" eller vad man ska säga. för när jag kör ner rens bandet i golvbrunnen utanför dushrummet, och drar ut de igen, så kommer de hur mkt klumpar och gegga som helst på rensbandet. det är verkligen jätte mkt.
men vad göra?
ska jag chansa på att ta ut dom igen och betala? eller ska jag ta dom pengarna och köpa mig en högtryck tvätt o rens slang?
när dom spolade bakhållet från min andra slambrunn, så har jag på känn, att det är så igenproppat i en "krök" eller vad man ska säga. för när jag kör ner rens bandet i golvbrunnen utanför dushrummet, och drar ut de igen, så kommer de hur mkt klumpar och gegga som helst på rensbandet. det är verkligen jätte mkt.
men vad göra?
ska jag chansa på att ta ut dom igen och betala? eller ska jag ta dom pengarna och köpa mig en högtryck tvätt o rens slang?
Spolkillarna borde väl kunna göra en kamerabesiktning. Det kostar ju iof en slant men då får du ju reda på vad orsaken till problemen kan vara. Kan ju vara så att du har ett knäckt rör, bakfall eller något.
Funkar alltså så att de skickar in en kamera som sitter på en styv kabel. Sen ser man på en monitor hur det ser ut i rören.
Funkar alltså så att de skickar in en kamera som sitter på en styv kabel. Sen ser man på en monitor hur det ser ut i rören.
Medlem
· Västra Götaland
· 118 inlägg
Precis, ROT ska dras direkt på fakturan.
Medlem
· Västra Götaland
· 217 inlägg
spolbilen går inte under rotavdraget
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden