Kommunen har varit väldigt tillmötesgående här.
De asfalterade om när jag önskade det, de satte upp skyltar i området när folk parkerade i vägbanan. De fixade häckar i kurvor osv.
Göteborgs kommun.
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Här ute på landet hade vi en fyrvägskorsning mitt ute ett fält. Hundratals meter sikt från alla håll med landsväg. Tydlig skyltning. Det spelade ingen roll, folk körde in i varandra i alla fall. Folk dog. Kommunen/Trafikverket (vet ej!) svarade med att eskalera. Nu stoppskyltar. Hjälpte inte, nya dödsolyckor. Ränder på asfalten och fler skyltar. Det tog inte slut. Till sist var de tvungna att bygga en rondell, mitt ute i ingenstans med låg trafikintensitet.
En av mina gamla kvinnliga chefer som gillade att köra som en rallyförare och titta på skyltfönster sa alltid att det var ingen fara med en galning på vägen men det var värre om två galningar möttes.
Tog upp detta ämne på ett annat cykelforum där var inställningen att personer i mördar maskiner alltid var orsaken till olyckor.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.