D
Funderar på att hänga upp fyra stycket romerska ringar (gymnastikringar) i taket i barnens rum.

Huset är byggt 1991 och taket är av betongelement som lyfts på plats när huset byggdes. Åtminstone är det min killgissning eftersom man ser tydliga skarvar i taket var 3-4 meter.

Vad har jag för alternativ för att fästa en skruvögla i taket?

Spontant tänker jag en sån här med plugg:

https://www.bauhaus.se/skruvogla-co...BR1FWy4lEAQYBCABEgJwJfD_BwE#go-to-description

Metallskruvögla för upphängning i betongtak, med synlig gänga och rund ögla för att fästa gymnastikringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

D
Ska väl tillägga att barnen väger 20-30 kg och de lär tröttna innan de väger 40-50 kg.

Thorsmanplugg passar bra till skruv öglor.

D
Jag köpte för ett tag sedan (svindyra) plugg från Ficher på Bauahus

Plug från Fischer med röd och grå färg.

Lyftögla och expanderbult vore ju ett annat alternativ

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
D
Blir så jobbigt den dag det ska spacklas igen

Oberoende av lösning behöver det spacklas.

En helt vanlig 6mm plugg fixar den draglasten i betong så en plugg som passar till öglan kommer inte ha några problem alls.

Dottern hade en boxboll i källaren för många år sedan och fått sitta kvar. Bara att skruva bort och låta expanderhylsa sitta kvar och spackla.
Metallögla för boxboll monterad i väggen.
Skapa konto
Expanderhylsa och skruv borttagen från en vägg, tidigare använd för att hänga upp en boxboll i en källare. Hål i vägg med synlig expanderhylsa efter borttagen boxboll.
Skapa konto

• Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
Trapetskrokar är smidigt om man har stålöglor på linorna.

RoTe
Jag kör essve plugg med rätt borr och deras skruv och det sitter som berget. Min projektor har tre skruv men jag testade hänga ifrån en bara och det var noll problem... Betong är det bästa att fästa saker i.

RoTe RoTe skrev:
Betong är det bästa att fästa saker i.
Jag håller massivträ för både enklare och bättre när det gäller privatbruk och där förekommande laster.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.