T
Någon som har erfarenhet av gummifärg på
mc-delar eller bil?

Jag har några mindre komponenter på hojen som jag skulle vilja lacka. Dom är svåra att ta av så det är inte aktuellt att ta av dem och lämna in på pulverlack.

Hur bra håller gummifärg. Håller det för tex en högtryckstvätt?

Finns det några fördelar med gummifärg mot annan sprayfärg förutom att den går att skrapa av?

Vad är era erfarenhet?
Sprayburk märkt "Plasti Dip", en mångsidig gummifärg för fordonsdelar.

Redigerat:
RoTe
Om du köper äkta plastidip och inte en kopia så håller det superbra! Det är även viktigt att du följer instruktionerna om du vill kunna ta bort det enkelt i framtiden. Jag testade en kopia som dels knappt täckte och sedan blev missfärgad och var helt omöjlig att ta bort. Sedan testade jag den äkta som nu har suttit i tio år, dock bättrad en gång då jag råkade skrapa i, bättringen syns inte alls. Har dock inte testa ta bort detta men skillnaden i täckning var som natt och dag mot kopian.

Om du är ute efter blank färg så vet jag inte om du blir nöjd med plastidip dock, det kanske blivit bättre på tio år men matt färg var då inget problem.

• Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Tänk bara på att plastidip inte tål 5-56 och liknande.

Däckventil på svart fälg med spår av vätska, relaterad till diskussion om plastidip och smörjmedel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Tovin
  • Laddar…
T
13th Marine 13th Marine skrev:
Tänk bara på att plastidip inte tål 5-56 och liknande.

[bild]
Det var dock en nackdel. Kan ju lätt bli lite spill med olja, fett m.m på en motorcykel.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.