När jag kopplar in guidekabeln så stannar gräsklipparen och söker och så får jag fel "utanför arbetsområde "
Drar jag ur guidekabel så fungerar allt klockrent men vill effektivisera klipparen o köra med guidekabel, vad är felet?
Drar jag ur guidekabel så fungerar allt klockrent men vill effektivisera klipparen o köra med guidekabel, vad är felet?
Kopplade begr. Kabeln på de yttersta punkterna, sen har jag kört utan guidekabel och det har fungerat ok.
Kopplade in guidekabel på guide 1 eller den innersta punkten ut ngr meter sen runt 20m på sidan av huset för att Koppla ihop den med begr. Kabel som kommer in i punkten brevid guide ingången.
Tack på förhand
Kopplade in guidekabel på guide 1 eller den innersta punkten ut ngr meter sen runt 20m på sidan av huset för att Koppla ihop den med begr. Kabel som kommer in i punkten brevid guide ingången.
Tack på förhand
Det är inte så att du råkat korsa guidekabeln med någon av begränsningskablarna vid laddstationen? Man ska dra den under laddstationen och rakt bakåt, är det så du gjort?
Vill minnas det finns en beskrivning i manualen om hur kablarna ska dras från laddningsstationen. Ganska säker på att alla tre kablarna inte ska gå rakt ut från undersidan av stationen. Känns som du klämt in laddningsstationen i en liten "ficka" på tomten.
Nu har ja testat flytta ut laddstationen så att begr. kabelarna går in från sidan och guidekabeln går rakt under laddstationen men det fungerar ff inte. En sak ja kom att tänka på är att jag har kopplat ihop guide och begr. kabeln som är precis bredvid. spelar det ngn roll?
Om man står framför laddstationen har jag kopplat guide och begr. till vänster.
Om man står framför laddstationen har jag kopplat guide och begr. till vänster.
Redigerat:
Guiden kopplas på G1 på laddstationen och sen drar du den rakt ut under laddplattan minst 2 meter. Sen igenom trädgården på lämpligt ställe dit du vill kunna leda klipparen. Sen går du rakt på begränsningsslingan och T:ar på där. Du klipper alltså av begränsningen och sen kopplar på guiden oxå. Så du får tre kablar ändar som du kopplar ihop med lämpligt skarvdon. Husqvarna har fina med tre ingångar som du bara trycker ihop med en polygrip när du stoppat in kablarna.
Ca: 6:30 in i det klippet har du tips på guideinstallation.
https://youtu.be/T50cIy4633A
Ca: 6:30 in i det klippet har du tips på guideinstallation.
https://youtu.be/T50cIy4633A
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Lånar tråden liten,
Då jag ska göra samma sak, att lägga guidekabel till min klippare.
Är det något man behöver ändra i roboten? Då jag har nu min laddstation under altanen. tänker så den åker rakt ut och inte får för sig att svänga när den kommer ur laddningen
Då jag ska göra samma sak, att lägga guidekabel till min klippare.
Är det något man behöver ändra i roboten? Då jag har nu min laddstation under altanen. tänker så den åker rakt ut och inte får för sig att svänga när den kommer ur laddningen
Lite klent med information men jag tolkar det som att du vill att den ska följa guiden en bit innan den viker av? I.s.f. finns det inställningar för det. Du får helt enkelt ställa in att den följer guiden ut 100% av tiden och alltid minst så många meter som behövs för att missa altanen.B berne88 skrev:
Sedan får du antagligen ställa ner tiden innan klipparen använder guiden för att gå hem till 0 för annars kommer klipparen att försöka gå direkt, fågelvägen, till laddaren om den är inom räckhåll radiomässigt.
Men om du installerar klipparen precis i altankanten borde du inte behöva tänka speciellt på detta. Klipparen kör alltid av själva laddplattan helt innan den svänger, och den linjerar upp sig rakt framför innan den kör på.
Om 220 har inställningen "Undvik kollisioner med klipparhuset" bör denna också aktiveras.