F
Har en jäkla massa GU5.3 halogen i takspottar i hela huset, totalt närmare 40 st. Transformaterna (som jag tror har inbyggd dimmer) ligger uppe i pottorna. Är det inte inbyggd dimmer så ligger dimmerdonet i pottorna med. Har vanliga knappar som är kompletterade med en fjäder som används både till att tända och släcka samt dimma upp och ner.

Måste bli av med halogenen och byta till LED, det får kosta vad det vill men vill komma undan skapligt. LED måste vara dimbar. Vad kan jag behålla, finns det potential för att drivare/dimmer fungerar med LED? Behöver jag koppla om nåt så att samma drivare hanterar fler amaturer pga att det är lägre effekt på LED än halogen?

Troligen så behöver du byta transformatorerna anledningen är att den totala effekten per slinga lär hamna under lägsta effekten som transformatorn vill ha/kräver.

Med så många spottar behöver du noga kolla upp vad som kan användas.
Närapå omöjligt att på distans avgöra vad som du behöver byta eller kan använda.
Om du tar lite bilder på grejorna (typskyltar etc) så går det kanske att ge några förslag.

Du kan ju börja med att köpa ett par stycken dimbara GU5.3 LED och se hur det fungerar.

F
Jag skulle önska förslag på bra transformator och dimmer för montering i potta. Det måste gå att fixa allt med en fjädrande knapp.

Och kanske bra men jävligt prisvärda ljuskällor.

Den minsta ”gruppen” är två spottar och den största är 7 st.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.