Den här tråden är helt ansvarig för att jag fick hem en idag.... Tack eller nått... 😁

• Gilla
Sittställning och 2 till
  • Laddar…
N Nyikåk skrev:
Den här tråden är helt ansvarig för att jag fick hem en idag.... Tack eller nått... 😁
Det börjar oftast med en.. 😉👍

Jag är inte i närheten av dig, men den kommer inte att vara ensam, men det är den första i 12V-familjen.

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
N Nyikåk skrev:
Varsågod!

• Gilla
Nyikåk
  • Laddar…
Är de här modellerna en vidareutveckling av de tidigare 10,8V som döptes om till 12V? Har haft de modellerna sedan de kom så det finns väl 4-5 st tillsammans med multimaskin, vinkeldragare.
Kanske dax med någon uppgradering av maskin om de använder samma batterier.
Har kört med Bosch sedan deras första 7,2V grön och 9,6V blå kom, sedan den stora blå 12V.

A AndersS skrev:
Är de här modellerna en vidareutveckling av de tidigare 10,8V som döptes om till 12V? …
Det stämmer. Och om jag inte minns fel kan man blanda gammalr och nytt fritt.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Jag har faktiskt en 10,8 som mest blev liggande. Den var för klen och långsam. Kanske får den liv igen om man stoppar ett 12v batteri i rumpan på den….

35an uppförs sig mer som en vanlig skruvdragare, men med ett kompaktare format.

Jag har en uppsättning 10.8V-maskiner från 2012 som fortfarande lever, har kompletterat med nya 12V batterier. Bland annat har jag en GSR 10.8v-li.

10.8V till 12V är bara ett namnbyte för att ha samma namn som konkurrenterna. De har fortfarande tre li-ion-celler i ett pack, så det är bara en fråga om man kikar på den nominella spänningen 3.6 eller en lite högre spänning för ett laddat batteri.

Med samma resonemang borde 18V serien kallas 20V 🤔

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
Låter perfekt, har precis skaffat några nya 12V batterier/ackar. Även de äldre har uppdaterades i styrka och har även två "knackare" av den modellen. Styrkan räcker till för mig, byggde ett 15 kvm förråd i somras enbart med dem (även lite hammare) man får bara ha några batterier att byta med det är enda svagheten.
Får kolla på 35-modellen, brukar alltid köpa en ny "present" till mig varje år.

Ett gammalt foto från 2015, men alla lever fortfarande, förklaring är att jag köpte paket från Tyskland och har två fastigheter.
Samling av Bosch elverktyg utspridda på en bänk, inkluderar borr och sticksåg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Älska
  • Wow
  • Gilla
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Det är samma sak:

[länk]
Dåså. Hur spänning redovisas med identisk teknik. Motsvarar 3S/11,1V för R/C-tillämpningar

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Mikael_L
N Nyikåk skrev:
Ja det är ett för plånboken farligt forum det här. :)

Jag har en fråga.
Passar tillbehören; bitshållare, chuck, vinkel och excenteradapter mellan 15FC och 35FC?

Jag har en GSR 12V-15 FC med alla tillbehör idag, passar batterier och alla tillbehören ifall jag köper en GSR 12V-35 FC nu?

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:

Jag har en fråga.
Passar tillbehören; bitshållare, chuck, vinkel och excenteradapter mellan 15FC och 35FC?

Jag har en GSR 12V-15 FC med alla tillbehör idag, passar batterier och alla tillbehören ifall jag köper en GSR 12V-35 FC nu?
Kolla inlägg #40 från november förra året, av en tillfällighet utökades högen med 5 st blå 18V maskiner lite senare.😎

Mikael_L Mikael_L skrev:

Jag har en fråga.

Batterierna passar garanterat men kan inte svara på hur det är med chuckarna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.