Lyckades till slut idag få (hem och) på slangen på fläktkåpan och koppla ihop denna med ventilationen och koppla in styrningen mot vindsmotorn.

Jag hittar tydligt i manualen hur jag justerar spjäll och inställningar för de olika fläktnivåerna, dock hittar jag inte inställningen för grundflödet. Överdimensionerade nog fläkten lite till huset för att få god köksventilation och tyst fläkt, men upplever då grundflödet lite överdrivet, det känns ju fel att strypa med spjället, jag har inga andra frånluftskanaler anslutna till samma fläkt.

Är det någon som har kunskapen hur man gör? Det är en modell med 5 knappar där jag kommer in i programmeringsläge genom att hålla två intryckta.

Exakt modell är 622-14 men från de manualer jag tittat på verkar de flesta vara snarlika med avseende på inställningar.

Jag svarar mig själv efter att ha pratat med Franke, som vanligt bra support och snabba svar där!

Grundflödet i "fläkten" är det samma som nivå 1, vet inte om detta går läsa ut ur manualen, jag tycker inte det är tydligt även nu när jag vet om det. Som jag tolkar det är skillnaden om spjället är öppet eller ej. Jag ser inte riktigt för min del vad skillnaden blir då jag inte har några andra förgreningar? Med flera kanaler till samma fläkt blir det ju något annat.

Kanske jag skulle byta ut kanalen till badrummet och grena in den på nya fläkten också och skippa PAXen som sotaren föreslog vid installationen av nya fläkten.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.