Hej.
Har förberett grunden för lusthuset vi ska bygga upp och fått hem nu i moduler.
Nen jag blev nu sjukt osäker över det sista, ovanpå gruset är tanken att det ska ligga lekablock för att lyfta den för att få luft under samt att rören för luften till kaminen ska rymmas.
Nu min fråga. Hur och vars ska jag lägga lekablocken? Hjärnsläpp! Bifogar lite bilder, samkopplings röret till 90graders böjen ska komma upp precis I mitten under kaminen.
Har förberett grunden för lusthuset vi ska bygga upp och fått hem nu i moduler.
Nen jag blev nu sjukt osäker över det sista, ovanpå gruset är tanken att det ska ligga lekablock för att lyfta den för att få luft under samt att rören för luften till kaminen ska rymmas.
Nu min fråga. Hur och vars ska jag lägga lekablocken? Hjärnsläpp! Bifogar lite bilder, samkopplings röret till 90graders böjen ska komma upp precis I mitten under kaminen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Den är en oktagon i formen , underlag lägges på varje hörn ( 8 st ) övrig konstruktion är bärande i mellan dessa punkter , behövs nog lite stöd på mitten , samt om kaminen är tung och behöver stöd under golvet , lämpligt ha ett helt fundament ( leca ) där
Det var så jag också tänkte att i varje ytterhörn/skarv lägger jag ett block samt i närheten av mitten så hårt det får mellan rören.L Liteavvarje skrev:
Det behövs alltså inget block under mitten/mitten regeln i tårtbit på golvet?
Det är inga långa längder så det behövs inte på dom gula markeringarna , ( klart vill du , så gör det , lite svårt att väga in alla stöd så det blir jämt ), bara blå , inte helt fel att lägga lite mera stöd vid blå , där kamin ska stå
Dåså. Tack för all hjälp! Forumet är guld värt när man blir osäker och alltid lika trevligt bemötande
Nu är jag klar iaf tog mycket längre tid än jag trodde.
Här kommer bild, dom tre rören med vinkel baktill ska höjas stoppade bara vinkeln nu för det skulle regna I natt.
Nu är jag klar iaf tog mycket längre tid än jag trodde.
Här kommer bild, dom tre rören med vinkel baktill ska höjas stoppade bara vinkeln nu för det skulle regna I natt.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Tips om grund till altan
Altan & Uteplats -
Hus med källare (betongsula) och tillbyggnad med krypgrund?
Köpa & Sälja hus -
Val av avfuktare till krypgrund – hur balansera fuktsäkerhet och ljud
Fritidshus -
Grund av Lecasten till uterum
Grund & Markarbeten -
Bör man ha en isolerad inspektionslucka till krypgrunden från källare?
Grund & Markarbeten