8
Hej.

Har förberett grunden för lusthuset vi ska bygga upp och fått hem nu i moduler.

Nen jag blev nu sjukt osäker över det sista, ovanpå gruset är tanken att det ska ligga lekablock för att lyfta den för att få luft under samt att rören för luften till kaminen ska rymmas.

Nu min fråga. Hur och vars ska jag lägga lekablocken? Hjärnsläpp! Bifogar lite bilder, samkopplings röret till 90graders böjen ska komma upp precis I mitten under kaminen. Ritningar och bilder av ett åttakantigt lusthus med måttangivelser och konstruktionsdetaljer för tak, väggar och golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Modulära element för lusthus lutar mot ett trästaket, härdat skum och trä synligt.
Skapa konto
Grund för lusthus med grus, träram och rör, i trädgård omgärdad av staket och grönska.
Skapa konto
PVC-rör och böjar på gräsmatta, planerade för ventilation under ett lusthus.
Skapa konto

Instruktioner för montering av lusthusets golv med bilder på golvdelen på gräset, skruvning av golvelement och det färdiga golvet.
Skapa konto

Redigerat:
L
Den är en oktagon i formen , underlag lägges på varje hörn ( 8 st ) övrig konstruktion är bärande i mellan dessa punkter , behövs nog lite stöd på mitten , samt om kaminen är tung och behöver stöd under golvet , lämpligt ha ett helt fundament ( leca ) där

• Gilla
86Tompa
  • Laddar…
8
L Liteavvarje skrev:
Den är en oktagon i formen , underlag lägges på varje hörn ( 8 st ) övrig konstruktion är bärande i mellan dessa punkter , behövs nog lite stöd på mitten , samt om kaminen är tung och behöver stöd under golvet , lämpligt ha ett helt fundament ( leca ) där
Det var så jag också tänkte att i varje ytterhörn/skarv lägger jag ett block samt i närheten av mitten så hårt det får mellan rören.

Det behövs alltså inget block under mitten/mitten regeln i tårtbit på golvet?

L
Enligt ritning är det 3,9 m tvärs , tror inte det bär sig själv på så stort spann , du behöver pussla ihop något på mitten som stöd där , tillsammans med stöd för kamin

• Gilla
86Tompa
  • Laddar…
8
L Liteavvarje skrev:
Enligt ritning är det 3,9 m tvärs , tror inte det bär sig själv på så stort spann , du behöver pussla ihop något på mitten som stöd där , tillsammans med stöd för kamin
Där dom blåa markeringarna är kommer ju lecablocken hamna men jag tänkte där jag markerat gult behövs det även där?
Två stående träkonstruktioner med blå och gula markeringar där lecablock ska placeras.
Skapa konto

L
Det är inga långa längder så det behövs inte på dom gula markeringarna , ( klart vill du , så gör det , lite svårt att väga in alla stöd så det blir jämt ), bara blå , inte helt fel att lägga lite mera stöd vid blå , där kamin ska stå

• Gilla
86Tompa
  • Laddar…
8
Dåså. Tack för all hjälp! Forumet är guld värt när man blir osäker och alltid lika trevligt bemötande

Nu är jag klar iaf tog mycket längre tid än jag trodde.

Här kommer bild, dom tre rören med vinkel baktill ska höjas stoppade bara vinkeln nu för det skulle regna I natt. Trädgårdsprojekt med gråa betongblock och rörledningar på marktäckningsduk och grus.
Skapa konto
Cirkulärt grusområde med betongplattor och tre rör med vinklar baktill, täckt av geotextil under uppbyggnad.
Skapa konto

L
Du är hemma brukar vi säga :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.