Hej så dags för första inlägget på detta forum! Finns säkert några bra trådar om detta redan men hittar ingen.
Ska slå upp en 15 kvm bod på berg där jag tänker borra ner stolpskor i berget och fästa med ankarkem. Frågan är om jag lägga ut bärlinor och därefter bygga byggsatsen på dessa? Tänker att det borde bli enklare att få i våg osv samt lite höjd. Hittade en bild där jag tror dom gjort något liknande se bif. Om detta är en bra väg framåt så undrar jag även hur många bärlinor som krävs för att få det stabilt? Om det finns något bättre sätt så är jag såklart nyfiken på det också.

tack på förhand

• Träramkonstruktion på mark, möjlig grund för byggprojekt, omgiven av grönska och ett vattendrag i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det bör väl gå bra, jag har satt gäststugan på lecablock direkt på hälleberget och det är inget som orsakat några problem de första ca 10åren, vikten är så hög så jag ser inte att den behöver fästas med kemankare eller på annat sätt.

Trappen/trallen utanför dörren har jag borrat ner stolpskor till då berget var snett, det är enkelt och fungerar utmärkt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.