God kväll!
Har en borrad brunn som i vanliga fall ger schysst vatten, men vid rikligare regn blir det grumligt och lite sunkigt,så frågan är då....ska det va på detta viset?
Mvh Robban
 
Nej! Förmodligen är det inte tätt vid rör/bergtätningen. Gammal brunn? Eller garanti?
rogge
 
Hade samma problem. Brunnen var först grävd ca tre meter, och därifrån borrad. Kröp ner i den grävda brunnen och hittade en spricka i foderröret till den borrade brunnen. Det var ett gammalt foderrör i keramik. Tog hit en borrare som borrade bort det gamla foderröret och satte dit ett nytt. Sedan dess har jag inte haft problem. Pris ca 3000kr. Förmodligen ett kompis pris då jag känner han som har borriggen.

Tompa
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.