Köpte en grovdammsugare nilfisk multi 30 inox häromdagen. Det blev raka spåret tillbaka till butiken efter att jag insåg hur värdelös slangkopplingen var för att växla mellan olika adaptrar. 2 plastpluppar som måste nypas in i förbannelse med spårmejslar som kommer nöta upp plasten efter några byten.... inge bra.

Fick syn på bosch gröna advanced vac 20 som ser betydligt bättre ut i det avseendet + antistatisk slang. Jisses vad det smattrade i nilfisken. Till min fråga: någon som vet ifall verktygsadaptern som följer med bosch advance vac 20 passar bra även på bosch blåa handmaskiner? På boschs hemsida framgår det bara att det passar till gröna seriens maskiner. Låter ju retard att de skulle ha gjort olika dimensioner på dammsugaranslutningarna

Har den grovisen men endast en Boschmaskin, bordssågen GTS 635-216. Den passar då inte till den iaf tyvärr. Kanske annorlunda på handmaskinerna.

Hej,

Jag fick hem en Bosch vac 20 i förra veckan. Den passar perfekt med sänksåg blå Bosch GKT 55, även sticksågen blå Bosch gst 150 och en grön Bosch ace 1400 fräs passar direkt utan extraadaptrar.

Jag tycker att det är konstigt att Bosch på sin hemsida skriver att de inte passar. Likaså ”proffsen” på Proffsmagasinet. Visst känns festools kopplingar stabilare men för en dammsugare för 1200 spänn och för en hemmapulare funkar den.

Kanske är slangen något för kort ca2,5 m men hellre en för kort än att hålla reda på en för lång slang.

Bara testkört några dagar och än så länge verkar dammsugaren vara Bang for the buck.

• Gilla
TriNitro
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.