Yes! Installerade den idag, använda en Micro SD kortläsare med Micro SD kort i. Testade först med ett på 8gb men det funkade inte kom aldrig förbi första steget. Testade då med ett på 2gb och då funkade det.

Känns som den körde lite längre på laddning.
Kanske 10min extra.

Samt att den verkar ha ett mer "random" mönster när den studsar mot slingan vilket känns bättre då den oftare hittar till dem mer avgränsade delarna på trädgården.

Känns riktigt bra.

S Svaard skrev:
Yes! Installerade den idag, använda en Micro SD kortläsare med Micro SD kort i. Testade först med ett på 8gb men det funkade inte kom aldrig förbi första steget. Testade då med ett på 2gb och då funkade det.

Känns som den körde lite längre på laddning.
Kanske 10min extra.

Samt att den verkar ha ett mer "random" mönster när den studsar mot slingan vilket känns bättre då den oftare hittar till dem mer avgränsade delarna på trädgården.

Känns riktigt bra.
Japp, jag har ju L1200 modellen men jag gillar inte funktionen med 3 cirkelvarv när den går in ett område med snäva vinklar. Den kunde dom ta bort helt enligt mig. Annars tycker jag den rör sig lite fortare under generell klippning vilket är bra.

Är det någon mer än jag som får upp felmeddelandet motorfel kontrollera motorn och starta om gräsklipparen. ??

Bara om roboten lyckats trasla in sig i något eller på annat sätt blivit blockerad och inte kommit loss

Har ni använt de medföljande skarvmuffarna?
Jsg hade skarvat i dragningen på ett ställe och vår Glenn klippte sv begränsningskabeln. Nu har jag skarvat ihop med muff grejen men jag är osäker om det blev rätt då den gröna lampan fortfarande blinkar på laddstationen. Undrar om man kan köpa någon annan sorts muff för att få ihop kablarna, det är som att de inte riktigt klämmer fast där inne utan det känns som det gisch som är i muffen gör att kabeln bara halkar ur. Har någon nån erfarenhet kring detta?

• Gilla
Johan Sv
  • Laddar…
TresH TresH skrev:
Har ni använt de medföljande skarvmuffarna?
Jsg hade skarvat i dragningen på ett ställe och vår Glenn klippte sv begränsningskabeln. Nu har jag skarvat ihop med muff grejen men jag är osäker om det blev rätt då den gröna lampan fortfarande blinkar på laddstationen. Undrar om man kan köpa någon annan sorts muff för att få ihop kablarna, det är som att de inte riktigt klämmer fast där inne utan det känns som det gisch som är i muffen gör att kabeln bara halkar ur. Har någon nån erfarenhet kring detta?
https://www.jula.se/catalog/tradgar...re/grasklippartillbehor/skarvkoppling-721311/

Eller motsvarande 3M-kopplingar från annan affär (säljs under flera varumärken).

Om det är dessa du använder så behöver du en polygrip för att klämma ihop dem (eller en stor tång eller liknande).

Det är ju så de medföljande ser ut och om jag förstått rätt ska jag stoppa in ena kabeln i vänstra hålet och andra kabeln i högra hålet sen klicka fast den blå... funkade inte så bra för mig... kan jag ha gjort fel?

N noupe skrev:
[länk]

Eller motsvarande 3M-kopplingar från annan affär (säljs under flera varumärken).

Om det är dessa du använder så behöver du en polygrip för att klämma ihop dem (eller en stor tång eller liknande).

TresH TresH skrev:
Det är ju så de medföljande ser ut och om jag förstått rätt ska jag stoppa in ena kabeln i vänstra hålet och andra kabeln i högra hålet sen klicka fast den blå... funkade inte så bra för mig... kan jag ha gjort fel?
TresH TresH skrev:
Kolla denna

F FrökenTina skrev:
[media] Kolla denna
4 min in i videon

TresH TresH skrev:
!. Skala INTE av trådändan!
2. Stoppa in de båda trådändarna i vars ett (valfritt) hål. Så långt in det går!.
3. Använd en rejäl tång, typ polygrip eller kombinationstång.
4. Tryck till ordentligt så att klämman går i botten.
5. Känn efter lite försiktigt att kabeländarna sitter fast.

Okej tack... jag har nog gjort felet att jag skalat kablarna, de gjorde det på instruktionsvideon jag såg, jag får testa igen då. Tack

T Thordh skrev:
!. Skala INTE av trådändan!
2. Stoppa in de båda trådändarna i vars ett (valfritt) hål. Så långt in det går!.
3. Använd en rejäl tång, typ polygrip eller kombinationstång.
4. Tryck till ordentligt så att klämman går i botten.
5. Känn efter lite försiktigt att kabeländarna sitter fast.

Beställde en Grouw 1200 från Robotexperten, tyvärr restad till feb 2020
Fick erbjudande om Grouw 800 för 5000 SKR
Tusenlappen billigare än priset på nätet
"Leverans på väg"

• Gilla
FrökenTina
  • Laddar…
Har en för 1200 m2 köpt i maj. Med primär mjukvara seg och osmart klippning, korta klippcykler 50-55 min, ej fullt batteri efter laddning. Uppdaterade till mjukvaruversion DY02258 (finns på deras hemsida). Med denna snabbare klippning och bra kantklippning men plötsliga nedstängningar mitt på gräsmattan. Ofta oklippt och död klippare när man kom hem. Batteriproblemet kvar. Bugg i firmware. Uppdaterade till DY02260. OK klippning, snabb som innan men respekterar nu kabeln sämre och kör över den ibland. Lämnat området 3 ggr och klippt bland stenar. Aj, aj, skadade knivar och ev rotor av detta. Börjat köra fram och tillbaka i några hörn, vilket den inte har gjorde innan. Batteriproblemet verkar löst.

Någon som upplevt samma sak? Ofärdig produkt tycker jag. Ny mjukvara skall finnas för nedladdning nästa vecka, dvs man måste vara medveten om att problem fortfarande finns.

Ringde dem och blev uppmanad att skicka in för genomgång på serviceverkstad i DK. Fick retursedel i mail som klargör att jag blir betalningsskyldig om man inte tycker att fel finns. Därmed får jag riskera kostnader och samtidigt stå för företagets produktutveckling.

M May skrev:
Har en för 1200 m2 köpt i maj. Med primär mjukvara seg och osmart klippning, korta klippcykler 50-55 min, ej fullt batteri efter laddning. Uppdaterade till mjukvaruversion DY02258 (finns på deras hemsida). Med denna snabbare klippning och bra kantklippning men plötsliga nedstängningar mitt på gräsmattan. Ofta oklippt och död klippare när man kom hem. Batteriproblemet kvar. Bugg i firmware. Uppdaterade till DY02260. OK klippning, snabb som innan men respekterar nu kabeln sämre och kör över den ibland. Lämnat området 3 ggr och klippt bland stenar. Aj, aj, skadade knivar och ev rotor av detta. Börjat köra fram och tillbaka i några hörn, vilket den inte har gjorde innan. Batteriproblemet verkar löst.

Någon som upplevt samma sak? Ofärdig produkt tycker jag. Ny mjukvara skall finnas för nedladdning nästa vecka, dvs man måste vara medveten om att problem fortfarande finns.

Ringde dem och blev uppmanad att skicka in för genomgång på serviceverkstad i DK. Fick retursedel i mail som klargör att jag blir betalningsskyldig om man inte tycker att fel finns. Därmed får jag riskera kostnader och samtidigt stå för företagets produktutveckling.
Känns inte som en produkt någon borde köpa. Om du filmar eller på annat sätt dokumenterar när den uppenbarligen fel-fungerar (kör utanför kabeln t.ex., eller stannar mitt på gräsmattan) så spelar det ingen roll om reparationsfirman inte hittar något fel. Du har rätt att reklamera enligt Konsumentköplagen och bevisbördan ligger (iallafall den första tiden) på säljaren. Kan du då uppenbarligen visa på dessa fel trots deras nekan så har jag svårt att se att de skulle vinna fram med något krav vare sig i ARN, eller i förlängningen i tingsrätten (vilket får anses ytterst osannolikt). Din reklamation är ju också mot där du köpte den, och inte mot eventuell reparationsfirma i Danmark. Även om du sätter din signatur på en lapp där du godtar dessa krav (dvs. betala för felskökning om inget fel "hittas") så förbjuder Konsumentköplagen sådana avtal, givet att du de facto har rätt.

• Gilla
etompau
  • Laddar…
Grouw800 är uthämtad men den fixade inte min stora gräsmatta.
Försäljaren övertalade mig att prova fast jag var skeptisk.
I bruksanvisningen står (inte i beskrivningen på nätet) det att den klarar max 250 meter avskiljningskabel, jag har ca 400 meter nedgrävd
Förhoppningsvis blir det en dBot istället som skall klara 1500m2

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.