Hej på er,

Jag lägger nytt golv i köket för tillfället.
När jag flyttade på frysen såg jag detta pulverliknande, gröna skit..

Jag undrar vad det kan vara?
I övrigt har jag sett en del spår av larver som ömsat skin, eller vad de nu gör.

Någon som känner igen det gröna otrevliga tinget?

Tacksam för svar!

Utspridda turkosfärgade byggspån och damm i ett hörn på ett trägolv bredvid en vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här är bilden med.

Ärg från koppar?

Råttgift i pulverform med warfarin som aktiv substans (såldes för många år sedan) hade liknande kulör.

P
Ja råttgift är det alla gånger

Sällar mig till de som tycker att det ser ut som råttgift.

Tallguy196 Tallguy196 skrev:
Sällar mig till de som tycker att det ser ut som råttgift.
för finkorningt för att vara råttgift

K Klasklättermus skrev:
för finkorningt för att vara råttgift
Såldes från start som finkornigt granulat/pulver senare pressat som pellets eller i större bitar.

P
Provsmaka så vet vi...

• Gilla
gaia
  • Laddar…
hscn hscn skrev:
Såldes från start som finkornigt granulat/pulver senare pressat som pellets eller i större bitar.
pulvret liknar inte ens råttgiftet du tänker på

Jättebra då kan du upplysa om produktnamnet på giftet jag tänker på, jag har nämligen glömt det

hscn hscn skrev:
Jättebra då kan du upplysa om produktnamnet på giftet jag tänker på, jag har nämligen glömt det
jag har bara påse kvar. inget produktnamn.

P
förstorar man bilden så ser det precis ut som det giftet som fanns för några år sedan undras om det inte var en Anticimex produkt? i en vit plastflaska med skruvkork. eller var det i en pappersförpackning med en söt liten mus på framsidan? jag har en hög av det i garaget så jag ser om någon oinbjuden kommer och provsmakar men ingen originalförpackning.

K Klasklättermus skrev:
jag har bara påse kvar. inget produktnamn.
Ifrågasätter inte din tankeläsarförmåga men har svårt att vare sig bekräfta eller förneka att jag tänkt på ditt pulver i omärkt påse

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.