Vi har en Grohe Sense Guard på inkommande vatten samt tre "puckar" som ligger på väl valda ställen för att varna om vi skulle få läckage. När så vattenlåset tappade kontakt med nätverket i huset och jag skulle få upp den igen så började eländet.
  • Jag kunde ansluta vattensäkerhetslåset till vårt nät i huset och jag ser att den har kontakt med vårt nät (de två blå dioderna som ska lysa lyser) men den vägarade dyka upp i appen .
  • Då tänkte jag att jag loggar ut från appen och installerar om den så kanske det ordnar sig, stort misstag...
  • Därefter gick det inte att logga in i appen
  • Jag försökte då att byta lösenord. Stort misstag, då den sida man ska skickas vidare till inte verkar existera och om den nu hade gjort det så ska man ändå inte gå dig då webbläsaren säger att den är extremt farlig.... (jag gick dit ändå, det var då det visade sig att sidan inte fanns
  • Jag kan alltså inte inte logga in i appen.
  • Jag kan inte skapa ett nytt konto på telefonen (appen säger då att telefonen inte är ansluten till Internet).
  • Jag kan inte skapa ett konto på Grohes hemsida (supportsidan går bra men inte konsument sidan) då den sida man ska skickas vidare till inte verkar existera och om den nu gjorde det säger webbläsaren att den är extremt farlig....
Någon annan som stött på de här problemen och har en bra idé? Eller är det bara att vända sig till VVS-firman som installerade och klaga (tycker ju att det här borde vara lösligt, det handlar ju om en app på telefonen och inte om ett sprutande rör så jag misstänker att jag och rörkrökaren lär ha tummen lika mycket mitt i handen båda två i det här fallet...)
 
J
Min sense app är jätteseg. Fler som upplever problem?

Det tycks som enheten lyser blått / har wifi. Det verkar vara appens koppling till molnet som strular. Jag antar att datat finns på grohes server?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.