30 134 läst ·
84 svar
30k läst
84 svar
Grohe Blue - långtidserfarenhet?
Hej, nu har jag inte en Grohe utan en gammal Husqvarna kyl med kolsyra, hursomhelst så har jag slutat byta på den för flera år sedan, när lampan lyser så går det att göra en manuell "reset" av densamma. Rengöringspatron finns inte till Husqvarna så det vet jag ingenting om.
Hej, har haft en Grohe Blue Professional ett tag nu och funkar hur bra som helst. Men det har lossnat en tätning inne i munstycket till kolsyran och jag skulle behöva hjälp med hur och var tätningen ska sitta när den är korrekt monterad?
Så här ser munstycket ut:
Utan tätning pyser det kolsyra från patronen. Nu lägger jag när tätningen varje gång och hoppas på det bästa...
Någon som har bilder?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Utan tätning pyser det kolsyra från patronen. Nu lägger jag när tätningen varje gång och hoppas på det bästa...
Någon som har bilder?
Hm undra om det är samma tätningar som till grohe home. Dom som bara säljs i 10 pack för 150kr st.. iså fall kan jag tipsa om att ta ut packningen och lägga den 10 min i ugn på 150 grader. Så rättar den till sig och blir som nyT tegel1957 skrev:Hej, har haft en Grohe Blue Professional ett tag nu och funkar hur bra som helst. Men det har lossnat en tätning inne i munstycket till kolsyran och jag skulle behöva hjälp med hur och var tätningen ska sitta när den är korrekt monterad?
[bild][bild][bild]
Någon som har bilder?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden