behövs inte i Sverige ochkommunaltvatten, min har suttit många år

M
Kranen är fantastisk 👍

O olof63 skrev:
behövs inte i Sverige ochkommunaltvatten, min har suttit många år
Menar du att du bara struntar i att byta filter? Håller den inte på att lysa och varna då?

Om ni inte byter filter så ofta, brukar ni ändå göra rent med rengöringspatron en gång om året?

Hej, nu har jag inte en Grohe utan en gammal Husqvarna kyl med kolsyra, hursomhelst så har jag slutat byta på den för flera år sedan, när lampan lyser så går det att göra en manuell "reset" av densamma. Rengöringspatron finns inte till Husqvarna så det vet jag ingenting om.

B Brumhilde skrev:
Stämmer det att man måste ha filter till dessa? Hade Electrolux kyl med kolsyra innan och dom levererade en atrapp man kunde sätta istället för filter om man redan hade bra vatten.
Har haft vår Grohe 5,5 år. Bytte precis filtret för andra gången. Det intervallet kan jag leva med.

Hej, har haft en Grohe Blue Professional ett tag nu och funkar hur bra som helst. Men det har lossnat en tätning inne i munstycket till kolsyran och jag skulle behöva hjälp med hur och var tätningen ska sitta när den är korrekt monterad?
Så här ser munstycket ut:

Grohe Blue Professional-munstycke utan tätning, visar insidan för att identifiera rätt placering av tätningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en person som håller ett Grohe Blue Professional-munstycke, där tätningen för kolsyran saknas inuti.
Skapa konto
Tryckmätare och ventil på en Grohe Blue Professional kolsyrat system, monterat på en gaspatron i ett skåp.
Skapa konto

Utan tätning pyser det kolsyra från patronen. Nu lägger jag när tätningen varje gång och hoppas på det bästa...

Någon som har bilder?

Finns att beställa tätningar får Grohe om du kontaktar dom. Hade samma problem.

• Gilla
tegel1957
  • Laddar…
T tegel1957 skrev:
Hej, har haft en Grohe Blue Professional ett tag nu och funkar hur bra som helst. Men det har lossnat en tätning inne i munstycket till kolsyran och jag skulle behöva hjälp med hur och var tätningen ska sitta när den är korrekt monterad?
Så här ser munstycket ut:

[bild][bild][bild]

Utan tätning pyser det kolsyra från patronen. Nu lägger jag när tätningen varje gång och hoppas på det bästa...

Någon som har bilder?
Hm undra om det är samma tätningar som till grohe home. Dom som bara säljs i 10 pack för 150kr st.. iså fall kan jag tipsa om att ta ut packningen och lägga den 10 min i ugn på 150 grader. Så rättar den till sig och blir som ny :)

• Gilla
tegel1957
  • Laddar…
tack för tipsen! nu ska jag nog komma vidare.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.