1 806 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
grillmur
jag har köpt en grillmur och byggt en (pergola)rengnskydd vi byggde de för nära tomten till grannen som vi inte fick godskänd dom ringd till bygglovsnämden dom sa att jag ska ta ner rengskydden grillmuren .....en fråga om grannen blir störd måste jag flytta på den många problem jag måste kontakta miljövärket & brandkåren för iformation
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 313 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 313 inlägg
Tja, godkänner inte grannen så är det nog bara att flytta allt. Det finns ju regler för hur nära tomtgräns/granne man får uppföra saker utan grannens medgivande. Bygger man närmare utan grannens godkännande är det nog bara att flytta prylarna precis som byggnadsnämnden säger. Att det innebär besvär för dig förändrar nog inte saken.fofo skrev:jag har köpt en grillmur och byggt en (pergola)rengnskydd vi byggde de för nära tomten till grannen som vi inte fick godskänd dom ringd till bygglovsnämden dom sa att jag ska ta ner rengskydden grillmuren .....en fråga om grannen blir störd måste jag flytta på den många problem jag måste kontakta miljövärket & brandkåren för iformation
Klicka här för att svara