7 519 läst ·
5 svar
8k läst
5 svar
grävd brunn- dåligt vatten
Själv så har jag grävt min brunn ca 5.5 meters djup, tömt den ett par gånger och skickat in vattenprov,,, för mycket järn och mangan, och har satt in filter för detta, men fortfarande illaluktande och illasmakande vatten... behöver kanske spolas igenom mer vatten!
Men, Jag skickade mitt vattenprov till TVÅ labratorium, och fick faktisk två helt olika svar tillbaka, ifrågasatte detta och till min förvåning så erkände det ena labbet ( som är ett ganska stort labb och bara sysslar med detta) att de "råkat" blanda ihop mitt vatten med någon annans!!! KUL!!!
Så efter några turer fram o tillbaka så har de nu gått med på att göra ett nytt prov kostnadsfritt!! ( generöst va!!?! )
Men ni andra med vattenfilter... och grävda brunnar.. Brukar det ta lång tid innan vattnet ordnar till sig??
Men, Jag skickade mitt vattenprov till TVÅ labratorium, och fick faktisk två helt olika svar tillbaka, ifrågasatte detta och till min förvåning så erkände det ena labbet ( som är ett ganska stort labb och bara sysslar med detta) att de "råkat" blanda ihop mitt vatten med någon annans!!! KUL!!!
Så efter några turer fram o tillbaka så har de nu gått med på att göra ett nytt prov kostnadsfritt!! ( generöst va!!?! )
Men ni andra med vattenfilter... och grävda brunnar.. Brukar det ta lång tid innan vattnet ordnar till sig??
Med filter så har ju inte omsättningen i brunnen någon betydelse.
Lägger till en edit. Filtret har ingen betydelse av omsättingen i brunnen men sen kan ju brunnen förändras med annorlunda omsttning
Visst var det klantigt av labbet men samtidigt ska man tänka på att det är mänskliga faktorn och att ett prov av flera tusen blandas ihop är inte konstigt tycker jag. Det är bara att se till sig själv och fundera till om du, jag är felfri inom både våra yrken och i privatlivet.
Har dom tagit på sig ansvaret så är det inte mycket till big deal tycker jag
Lägger till en edit. Filtret har ingen betydelse av omsättingen i brunnen men sen kan ju brunnen förändras med annorlunda omsttning
Visst var det klantigt av labbet men samtidigt ska man tänka på att det är mänskliga faktorn och att ett prov av flera tusen blandas ihop är inte konstigt tycker jag. Det är bara att se till sig själv och fundera till om du, jag är felfri inom både våra yrken och i privatlivet.
Har dom tagit på sig ansvaret så är det inte mycket till big deal tycker jag
jo, men jag fick ett besked om att mitt vatten var OK, Fast det inte är det... Däremot så fick ju den andre killen ett provsvar där han har på tok för mycket järn och mangan, Och Kanske köpt ett filter för 27.000:- ... hur kul tycker du att det skulle vara ?? Fast du i själva verket redan har ett bra vatten?!?!!
Nej självklart är det inte acceptabelt och om du skaffat filter pga av provsvaren så ska såklart labbet betala dina merkostnader. Dock menar jag att det som innom alla yrken är lätt att göra fel ibland, men självklart ska man då stå för sina fel och ersätta merkostnader
Tycker jag med Tjacko, så v70 har rätt i sin kritik.Tjacko skrev:
Här en artikel om hur dåligt vattnet är i våra brunnar
http://sydsvenskan.se/lund/article305223.ece
Klicka här för att svara