Hej,
Nu börjar det bli dags för oss att anlägga gräsmatta på vår tomt.
Ska beställa 45 kubik gräsmattejord levererat till tomten och eftersöker därför tips från er på bra och prisvärd leverantör i Göteborgsområdet.
Något speciellt att tänka på?
Tanken är 10cm gräsmattejord över hela ytan.
Tack på förhand
Oliver
Nu börjar det bli dags för oss att anlägga gräsmatta på vår tomt.
Ska beställa 45 kubik gräsmattejord levererat till tomten och eftersöker därför tips från er på bra och prisvärd leverantör i Göteborgsområdet.
Något speciellt att tänka på?
Tanken är 10cm gräsmattejord över hela ytan.
Tack på förhand
Oliver
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 168 inlägg
Renova Marieholm, såklart! Enda jordprodukten du kan lite på och med protokoll på innehåll om du skulle efterfråga det.
Ring GLC eller liknande som kan hämta och köra ut 16 ton i taget! Ring även och kolla med Renova för pris och tillgänglighet på 031-61 85 30.
Gräsmattejord: https://www.renova.se/produkter-och...-stenmaterial-till-forsaljning/grasmattejord/
https://www.renova.se/produkter-och-tjanster/fler-tjanster/jord-och-stenmaterial-till-forsaljning/
Ring GLC eller liknande som kan hämta och köra ut 16 ton i taget! Ring även och kolla med Renova för pris och tillgänglighet på 031-61 85 30.
Gräsmattejord: https://www.renova.se/produkter-och...-stenmaterial-till-forsaljning/grasmattejord/
https://www.renova.se/produkter-och-tjanster/fler-tjanster/jord-och-stenmaterial-till-forsaljning/
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 168 inlägg
Och för den som skall hämta jord själv är priserna just nu:
500 kg, 563:-
750 kg, 1200:-
Det är alltså dyrare per kg med ett fullt släp än ett halvfullt. 😲
Någon här hade en teori om att den som skapar överlasten är ansvarig för detta. De tar alltså ut en ”försäkringsavgift mot överlast”. Hmm…
500 kg, 563:-
750 kg, 1200:-
Det är alltså dyrare per kg med ett fullt släp än ett halvfullt. 😲
Någon här hade en teori om att den som skapar överlasten är ansvarig för detta. De tar alltså ut en ”försäkringsavgift mot överlast”. Hmm…
Det här får mig att tänka på mitt gräsmatteprojekt som jag gjorde för ett par år sedan. Har för mig att de dumpade tre lass med lastbil. Vi lyckades pytsa ut och jämna till allt på en väldigt lång och intensiv lördag och blev klara precis innan ett ihållande spöregn drog in över staden.
Det är alltså dumpat på nedfarten mot garaget och fyllt i stort sett hala vägen mot garageporten.
Det är alltså dumpat på nedfarten mot garaget och fyllt i stort sett hala vägen mot garageporten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
När vi köpte gräsmattejord från Renova i Gbg för några år sedan fick jag plocka en hel del glasbitar ur jorden efter att vi spridit ut den.Johan Gunverth skrev:
/M
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 168 inlägg
Det var ett kortvarigt problem runt 2009-2010 om jag inte minns fel. Jag köper jord där varje år sedan 2008 och har inte sett det någon gång.M mgranbom skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 168 inlägg
Man får be om att få det skopat in på gräsmattan. Så gjorde jag för att slippa köra uppför en backe med de 1100 skottkärrelass (92 ton) det blev i slutändan.B Bonzo2000 skrev:Det här får mig att tänka på mitt gräsmatteprojekt som jag gjorde för ett par år sedan. Har för mig att de dumpade tre lass med lastbil. Vi lyckades pytsa ut och jämna till allt på en väldigt lång och intensiv lördag och blev klara precis innan ett ihållande spöregn drog in över staden.
Planen var att de skulle tippa det på annan plats, men de hade problem att komma åt med lastbilen så det fick bli på det där viset. Jag hade ett gäng som hjälpte till och så hade vi en släpvagn kopplad till en fyrhjuling så det gick hyfsat smidigt att få ut det i tomtens alla hörn.Johan Gunverth skrev:
Med det sagt är det absolut inget jag skulle vilja göra igen.
Klicka här för att svara