Tänkte bara uppmana alla som funderar på att rulla gräs att mäta riktigt noga... Frugan och jag har räknat och mätt flera gånger och dragit ner den beräknade ytan med 75 kvadrat innan beställning. Lik förbaskat så när man står där med färdigutrullad gräsmatta och pustar ut så har vi 85 rullar (kvadratmeter) kvar... Nu funderar vi som bäst på vad vi ska göra med 85 rullar gräs som är för gamla att sälja vidare. Man kanske skulle klä garagetaket?

Men hallå...har ni en stockholmstumstock?
Det kan väl inte diffa så mycket?
Är det verkligen 1 kvm/rulle?

Vi rullade ut 700 m2 i helgen. Det bästa jag nånsin gjort känns det. Men det går åt mycket vatten. 40m3 har jag redan öst ner.

Vi fick 30 rullar kvar. ( Vi beställde 20 rullar extra dagen innan som felmarginal, klantigt kanske men vi ville inte stå där när vi rullar och att det saknas).

Vi har skänkt dom till en granne som borrat in bergvärme och fick sin gräsmatta förstörd)

/Jonas

Var bor du? Jag är nämligen ute efter lite färdig gräsmatta (ca 15-20kvm) men har inte orkat kolla upp det ännu. Jag bor i norra Sthlmsområdet och kan tänka mig köpa lite av dig ;D

Hepp!

Jag har redan blivit av med gräset två gånger om! Beklagade mig på förmiddagsfikat varpå en kollega genast anmälde sitt intresset. Försökte sedan ringa hem till mammalediga frugan men fick inget svar. Senare på dagen ringde hon med den glada nyheten att svärfar hittat en spekulant på gräset. Nu får svärfars spekulant bita i gräset (förlåt men jag kunde inte undgå den billiga vitsen) och min kollega ska komma och hämta det i kväll så jag hoppas det ska vara OK, det har legat sedan i onsdags, men det har ju varit ganska kallt och en del regn.

Jag undrar var man bäst köper gräsmatta? Jag bor i Sollentuna och behöver ca 10 m2.

GräsCenter i Eskilstuna AB - Stockholm
Tel. 08-531 707 25
Sjöbodav.,
Produktion och Försäljning av färdig gräsmatta

--------------------------------------------------------------------------------

Svenska Gräs Bioenergicenter, AB - Stockholm
Tel. 08-88 06 95
Vretenborgsv. 5, 12630 HÄGERSTEN
Färdiga gräsmattor.

--------------------------------------------------------------------------------

Gräshandlarn i Bromma AB - Stockholm
Tel. 08-28 90 19
Tappv. 15, 16865 BROMMA · Karta

Molnsätra Gård - Stockholm
Tel. 08-583 510 54
Kallhäll, 17677 JÄRFÄLLA · Karta

Mälarturf Gräsmatteodling - Stockholm
Tel. 0159-701 10
Nygårds Stuteri, 15593 NYKVARN · Karta

Tierps Gräsmatteodling - Stockholm
Tel. 070-600 00 05

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.