17 856 läst ·
5 svar
18k läst
5 svar
Gräsmatta på rulle i norrland?
Var hittar jag färdig gräsmatta som bara är at rulla ut?
Jag har småbran och enda sätet för dem att kunna vara ute i sommar blir om jag lägger ut en färdig gräsmatta.
Det är gräsmattan vid fritidshuset i Hällnäs, Vindelns kommun som ska beredas.
Något att tänka på?
Tips?
Priser per kvadrat?
Vem säljer?
Jag har småbran och enda sätet för dem att kunna vara ute i sommar blir om jag lägger ut en färdig gräsmatta.
Det är gräsmattan vid fritidshuset i Hällnäs, Vindelns kommun som ska beredas.
Något att tänka på?
Tips?
Priser per kvadrat?
Vem säljer?
Om du Googlar på färdig gräsmatta får du upp bl a Gula Sidorna - Företag
där hittar du företag både i Luleå, Umeå, Sundsvall och Östersund + övriga Sverige också förstås
Pris har jag ingen aning om, tror att det står i en tidigare tråd här under trädgård.
Edit# Hittade
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=39317/17#17
där hittar du företag både i Luleå, Umeå, Sundsvall och Östersund + övriga Sverige också förstås
Pris har jag ingen aning om, tror att det står i en tidigare tråd här under trädgård.
Edit# Hittade
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=39317/17#17
VI köpte vår från piteå (smedsbyn) han har leveranser ner mot umeå nästan varje vecka så det funkade kanon även ut till oss lite utanför.
vi fick det veckan efter midsommar och det har tagit sig kanonbra återstår dock att se hur det ser ut iår (är ju ännu täckt med 40cm snö minst...)
Tro på att köpa det "uppifrån" sverige då det nog är lite mer tåligt.
Se till att ha det som ett salsgolv under vi hade några små gropar som jag fick dressa igen under sommaren (dom var väldigt små men syntes tydligt iallfall)
Vattna vattna vattna grannen undrade om det var pool vi anlagt ibland...
Pris har jag bara vad vi betalde ifjol.
<80kvm 25kr
>80kvm 20kr
Priset inkl moms men utan frakt.
Frakten berodde ju på hur mycket man skulle ha mm samt om det gick att samordna med någon annan.
Hoppas det kan vara till någon hjälp..
vi fick det veckan efter midsommar och det har tagit sig kanonbra återstår dock att se hur det ser ut iår (är ju ännu täckt med 40cm snö minst...)
Se till att ha det som ett salsgolv under vi hade några små gropar som jag fick dressa igen under sommaren (dom var väldigt små men syntes tydligt iallfall)
<80kvm 25kr
>80kvm 20kr
Frakten berodde ju på hur mycket man skulle ha mm samt om det gick att samordna med någon annan.
Du kanske har ett telfonnumer eller webadress till företaget som köpte gräsmattan av?
Priset ser väl ganska ok ut, jag skall bara ha kring 200 kvadrat.
Priset ser väl ganska ok ut, jag skall bara ha kring 200 kvadrat.
reef skrev:VI köpte vår från piteå (smedsbyn) han har leveranser ner mot umeå nästan varje vecka så det funkade kanon även ut till oss lite utanför.
<80kvm 25kr
>80kvm 20kr
Beskrivning
Odling och försäljning av färdig gräsmatta på rulle med måtten 0.40x250 cm 1m². Sveriges absolut nordligaste odling (Nordligare än Tierp).Anpassad för nordiskt klimat. Snabb o. säker etablering.Mindre ogräskonkurens. Fördelar i samband med nybyggnad.
--------------------------------------------------------------------------------
Adressuppgifter
KE Schakt
Mjösjölidv. 175, 946 40 SVENSBYN 0911-24 10 19
Mobiltfn Jerry 070-656 59 99
Fax 0911-24 10 57
--------------------------------------------------------------------------------
Öppettider
Mån-Fre 07:00-16:00
Sökord
Färdig gräsmatta, Gräs på smårulle, Gräs på storrulle, Gräsodling, Turf, Fotbollsplansgräs
Hittade denna måste vara den han menar. Är själv på jakt efter färdig gräsmatta
Odling och försäljning av färdig gräsmatta på rulle med måtten 0.40x250 cm 1m². Sveriges absolut nordligaste odling (Nordligare än Tierp).Anpassad för nordiskt klimat. Snabb o. säker etablering.Mindre ogräskonkurens. Fördelar i samband med nybyggnad.
Adressuppgifter
KE Schakt
Mjösjölidv. 175, 946 40 SVENSBYN 0911-24 10 19
Mobiltfn Jerry 070-656 59 99
Fax 0911-24 10 57
Öppettider
Mån-Fre 07:00-16:00
Sökord
Färdig gräsmatta, Gräs på smårulle, Gräs på storrulle, Gräsodling, Turf, Fotbollsplansgräs
Hittade denna måste vara den han menar. Är själv på jakt efter färdig gräsmatta
Klicka här för att svara