Så fort man startar maskinen så driver den framåt. Trycker man in vredet för framdrift rör sig växellådan upp och ner men den går framåt ändå. Justerade på kabeln till växellådan men samma fenomen. Kan något i växellådan göra att den är i konstant framdrift?
Närbild av en smutsig bilgenerator med remmar och fästelement.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mosquito1952
  • Laddar…
Varför gnisslar det?
 
Vet inte
 
Men varför är den i konstant framdrift tro?
 
En gissning:
Därför att det gnisslar, grejerna sitter ihop med hög friktion och rör sig inte som dom ska.
Det saknas väl smörjning..
Funktionen är väl att remmen ska löpa fritt och sedan spännas för drift.
Om den inte löper fritt så för du reda ut varför, dra i den för hand så fattar du.
 
Ok smörjer lite
 
Visar sig att växellådan sitter för högt och därmed är den i ingrepp hela tiden, pressar jag växellådan neråt stoppar drivningen. Detta oavsett om vajern till den är inkopplad eller inte.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.