Så fort man startar maskinen så driver den framåt. Trycker man in vredet för framdrift rör sig växellådan upp och ner men den går framåt ändå. Justerade på kabeln till växellådan men samma fenomen. Kan något i växellådan göra att den är i konstant framdrift?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En gissning:
Därför att det gnisslar, grejerna sitter ihop med hög friktion och rör sig inte som dom ska.
Det saknas väl smörjning..
Funktionen är väl att remmen ska löpa fritt och sedan spännas för drift.
Om den inte löper fritt så för du reda ut varför, dra i den för hand så fattar du.
Därför att det gnisslar, grejerna sitter ihop med hög friktion och rör sig inte som dom ska.
Det saknas väl smörjning..
Funktionen är väl att remmen ska löpa fritt och sedan spännas för drift.
Om den inte löper fritt så för du reda ut varför, dra i den för hand så fattar du.
Klicka här för att svara