91 605 läst ·
274 svar
92k läst
274 svar
Granne som är månskensbonde
Kolla med kommun vad han har tillstånd för med sin extratomt
Lägga upp massor och planera ut den kanske behöver ett tillstånd
Kolla med kommun vad han har tillstånd för med sin extratomt
En Månskensbonde behöver ju inte ens ha en gård, därav namnetH HenrikHuslöse skrev:
Han kör lite på fritiden efter jobbet och kanske t.o.m. nattetid
Jag riktar ingen kritik mot ts för det låter som det gått över styr jämfört med innan. Men många verka tycka att det första man ska göra är att anmäla istället för att prata med grannen. Är det pga feghet? Som man hellre gör en anmälan
Sen får man vara väldigt glad att man har bra folk runt sig där man bor för är väldigt många gnälliga jävlar som stör sig på minsta jävlar ljud och tar på sig offerkoftan och tycker alla är dumma egoister . Mardrömmar till grannar. Här är det flera hundar som är ute massa och det skälls en del ibland. En annan håller på med ved tillverkning större delen av dagarna och en annan har stora entreprenad maskiner han kör med tit som tät jag håller på med ved just nu med motorsåg och klyv. Men så länge inget går totalt överstyr så är det lugnt Jag säger som sagt att jag tycker ts har rätt att gnälla på detta som gått över styr och ts har inte gnällt på minsta lilla innan.
Sen får man vara väldigt glad att man har bra folk runt sig där man bor för är väldigt många gnälliga jävlar som stör sig på minsta jävlar ljud och tar på sig offerkoftan och tycker alla är dumma egoister . Mardrömmar till grannar. Här är det flera hundar som är ute massa och det skälls en del ibland. En annan håller på med ved tillverkning större delen av dagarna och en annan har stora entreprenad maskiner han kör med tit som tät jag håller på med ved just nu med motorsåg och klyv. Men så länge inget går totalt överstyr så är det lugnt Jag säger som sagt att jag tycker ts har rätt att gnälla på detta som gått över styr och ts har inte gnällt på minsta lilla innan.
Läs inlägg #1 igen.K Krux skrev:Jag riktar ingen kritik mot ts för det låter som det gått över styr jämfört med innan. Men många verka tycka att det första man ska göra är att anmäla istället för att prata med grannen. Är det pga feghet? Som man hellre gör en anmälan
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 173 inlägg
Det flera i tråden missat är dessa rader i TS första inlägg.
"Vad ska man göra, förutom att prata med dom, för de har vi provat utan framgång, det är som att han inte riktigt förstår, och man vill inte riskera att de ska bli ännu värre om man blir osams."
Så TS har redan provat att tala med grannen utan lycka och frågar nu om tips, helst utan risk att bli osams.
Det blir en balansgång, men mitt tips är att långsamt sätta mer press på grannen vid varje samtal där ni andra grannar förklarar vad ni tycker är orimligt i grannens beteende. Om det inte blir någon skillnad finns nog bara anmälning kvar - trist nog. Eller flytta. Eller stå ut.
"Vad ska man göra, förutom att prata med dom, för de har vi provat utan framgång, det är som att han inte riktigt förstår, och man vill inte riskera att de ska bli ännu värre om man blir osams."
Så TS har redan provat att tala med grannen utan lycka och frågar nu om tips, helst utan risk att bli osams.
Det blir en balansgång, men mitt tips är att långsamt sätta mer press på grannen vid varje samtal där ni andra grannar förklarar vad ni tycker är orimligt i grannens beteende. Om det inte blir någon skillnad finns nog bara anmälning kvar - trist nog. Eller flytta. Eller stå ut.
Verkar som du behöver lära dig skillnad mellan industriområde ( du vet ett område med massa fabriker tex ) och ett villaområde ( sånt där folk bor i sina villor i, ett sånt jag själv bor i) . Sedan kommer du nog kunna hänga med i tråden och kanske förstå mitt tidigare inlägg lite bättreS Sthlm_ skrev:
OkK Krux skrev:
I min bok kör man inte runt med entreprenadmaskiner eller har storskalig vedproduktion osv i ett villaområde men det verkar funka för er så det är ju toppen!
Det funkar säkert inte överallt . Entreprenadmaskiner körs inte i den omfattning som hos ts kan jag tillägga. Men har man respekt för varandra och håller allt inom rimliga gränser så funkar det fint. Jag skulle aldrig stå ut i ett område där det skulle gnällas på motorsåg körande eller ved klyv eller gräsklippare. Men alla är vi olika.S Sthlm_ skrev:
Lite mer respekt för varandra och acceptans skulle nog göra många ställen bättre
Här där jag bor finns det "verksamhetsområde", som är tänkt för bostader och lättare verksamheter såsom garage/uppställningsplatser, verkstad, lättare tillverkningsindustri etc.
Det finns en äldre del som är helt uppvuxen på vad jag skulle gissa är 70-talet, och nu har man skapat ett stort område med samma tanke, där det än så länge bara är en 3-5 tomter som är sålda. Tydligen är det en långsiktig satsning, där man räknar med att det tar många år innan det börjar bli fullt.
Men, det är ju en fantastiskt möjlighet att kunna välja att bo på en sådan plats!
Det finns en äldre del som är helt uppvuxen på vad jag skulle gissa är 70-talet, och nu har man skapat ett stort område med samma tanke, där det än så länge bara är en 3-5 tomter som är sålda. Tydligen är det en långsiktig satsning, där man räknar med att det tar många år innan det börjar bli fullt.
Men, det är ju en fantastiskt möjlighet att kunna välja att bo på en sådan plats!
Det där gillar jag men då måste alla som bor och verkar där oxå ha empati för varandra.AndersPS skrev:
Här där jag bor finns det "verksamhetsområde", som är tänkt för bostader och lättare verksamheter såsom garage/uppställningsplatser, verkstad, lättare tillverkningsindustri etc.