Hej

Jag undrar om någon har ett tips på någon i skåne som kan såga till granitskivor för vårt kök till vettiga priser.
Total längd ca 7lpm
Djup 71cm
Jag har gjort underarbetet (reglat upp på stommar för 3cm extra tjock ksiva, förstärkt med reglar vid uthäng, lodat in osv).

Moment jag behöver hjälp med:
- Planfräst vask
- Hål spishäll
- Dubbel tojcklek 60mm (pålimmad kant om 30mm)
- L-vinkel med en 45 graders sektion i hörnet samt barskiva i slutet på L-et
- måttning och montering

Hade en kontakt som kunde göra arbetet för 10 000 Kr ink. montering och leverans men de har "försvunni från marknaden" tyvärr.
Nu har jag fått priser på allt mellan 20-40 000 bara för arbetet.

Kommer nog fixa sten själv men om någon har ett bra tips för sten+arbete till rätt pris så är jag all ears.

(Har hittat Nero absolute black skivor tror jag de hette om 275*80cm 3cm tjock för 4300 styck och tror det priset är svårslaget, men behöver en skiva till. Kan man kombinera sten från olika leverantörer om det är samma typ eller blir det nyansskillnader?)

Mvh
Boogieman

Göinge Stenförädling i Boalt.
De sågar i sten i alla fall. Deras priser vet jag inget om. Men du kan ju höra med dem.

Jag förstår att dom försvunnit från marknaden med dom priserna.
Det är ju knappt inköpspris för Nero assoluto som ju är en av dom dyrare sorterna.

Boogieman:
Var har du hittat det priset? För granit skivan alltså.

marmor och granit i kristianstad....är ett tips.

Stenhuggeriet i Höör lär ha väldigt vettiga priser!

Snurre skrev:
Stenhuggeriet i Höör lär ha väldigt vettiga priser!
Menar du "marmor design" i höör? Har hört med dem

Men om det inte är dom, har du någon kontakt till "stenhuggeriet" för jag gittar dem en på hitta eller eniro.

Tackar hjärtligast för alla tipsen
Boogieman

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.